انواع پرده راهرو جدید در دکوراسیون مدرن

انواع پرده راهرو جدید در دکوراسیون مدرن

انواع پرده راهرو را می توانید در خانه های مختلف مشاهده کنید. استفاده از این مدل از پرده ها در گذشته رواج بیشتری داشته و امروزه به دلیل تغییراتی که در سبک معماری خانه ها رخ داده است، کمتر شاهد این ماجرا هستیم. این موضوع در حالی است که می توانید از مدل های مختلف این پرده ها در مکان ها و قسمت های مختلف خانه خود استفاده کنید و همین موضوع سبب می شود که نیاز به شناخت انواع مختلف این پرده ها داشته باشید. 
 
فاکتورهای مهم در انتخاب نوع پرده
برای آن که تشخیص دهیم چه نوع پرده ای برای راهرو ما می تواند مناسب باشد، بهتر است ابتدا به موضوع انواع پرده های تزئینی بپردازیم و پس از اینکه انواع پرده ها را شناختیم، می توانیم راحت تر تشخیص دهیم که کدام مورد برای راهرو مناسب است و کدام مورد مناسب نیست. 
•    اطلاع از دانش دیزاین 
اولین مورد برای انتخاب یک پرده مناسب برای راهرو مربوط به داشتن اطلاعاتی هر چند کم اما دقیق و اصولی از دانش دکوراسیون داخلی و دیزاین است. آیا می دانید که برای چه مکانی باید از چه جنس پارچه ای استفاده کنید؟ هر کدام از پرده ها چقدر عمر می کنند و یا در چه مکانی نباید از چه رنگ هایی استفاده کرد؟ در صورتی که حتی پاسخ یکی از پرسش های مطرح شده را نیز به طور کامل و دقیق نمی دانید، بهتر است در زمینه انتخاب انواع پرده راهرو، کمی صبر کرده و از فردی که در این حوزه دارای تخصص و تجربه است، کمک بگیرید. 
 
•    شناخت انواع متریال ها
مورد بعدی در خصوص متریال هایی است که برای ساخت انواع پرده راهرو استفاده می شود. این متریال ها می توانند پارچه، تور، آویز، پی وی سی، پلاستیک و یا هر چیز دیگری باشند. اگر به دنبال پیدا کردن انواع پرده راهرو جدید هستید، می توانید به سادگی و به راحتی این کار را انجام دهید 
•    رنگ پرده 
مورد بعدی در خصوص انتخاب رنگ انواع پرده راهرو است. رنگی که برای پرده راهروها انتخاب می کنید، می تواند بسیار مهم باشد. فراموش نکنید که انتخاب کردن رنگ پرده به کار رفته باید حتما متناسب با دیگر بخش های دکوراسیون منزل شما باشد. در غیر این صورت ممکن است صرفا سبب شود تا یک پرده کاملا نامتناسب و نامتقارن را در ورودی راهرو خود وصل کنید.  
•    نوع پرده
مورد بعدی در خصوص نوع پرده ای است که قرار است برای راهرو استفاده نمایید. گاهی اوقات پرده ها می توانند صرفا از چندین ریسمان رنگی تشکیل شده باشند که بیشتر با نام پرده های فانتزی راهرو شناخته می شوند. گاهی اوقات نیز پرده های راهروها شامل تکه پارچه های ساده و یا طرح داری هستند که می توانید از آن ها استفاده نمایید. فراموش نکنید که نوع پرده باید هم با محیط و هم با سلیقه شما و کاربردی که برای آن در نظر دارید، همخوانی داشته باشد. 
 
پرده های مناسب برای راهرو
حا که مولفه های مهم در زمینه انتخاب انواع پرده راهرو و یا هر نوع پرده دیگری را شناختیم؛ بهتر است بدانیم که چه نوع پرده هایی برای استفاده در راهروها مناسب هستند و این که کدام یک از این مدل ها می توانند هرچه بهتر و بیشتر با فضای مورد نظر ما همخوانی داشته باشند. 
 
•    پرده های پلی استری
اولین مدل از پرده هایی که این روزها نیز میزان استفاده از آن ها بسیار زیاد شده است، با نام پرده های پلی استر شناخته می شوند. همان طور که از نام آن ها مشخص است، جنس آن ها از پلی استر بوده و همین موضوع سبب دوام و همچنین حفظ کیفیت آن ها می شود. معمولا این مدل از پرده ها در اندازه های 120*210 سانتی متر طراحی و عرضه می شوند که با توجه به عرض و ارتفاع راهرو خود می توانید آن را تنظیم کنید. 
از جمله ویژگی های این پرده های پلی استر مربوط به آن می شود که این پرده ها به هیچ وجه پوشش کامل را ایجاد نمی کنند و مسلما می توانید دو طرف پرده را به وضوح مشاهده کنید. این موضوع شاید در نگاه اول چندان جالب نباشد، اما در صورتی که از این مدل از جدا کننده ها صرفا برای فضا سازی و دکوراسیون استفاده کنید، دیگر چنین افکار منفی را در خصوص آن نخواهید داشت. 
 
•    پرده های مهره ای
مورد بعدی با نام پرده های مهره ای و یا آویز راهرو مهره ای شناخته می شود. این مدل از پرده ها را اگر از نمای نزدیک مشاهده کنید، متوجه می شوید که در واقع این پرده ها از کنار هم قرار گرفتن مهره های رنگی ساخته شده اند. میزان تراکم آن ها نسبت به پرده های پلی استری بیشتر است و همین موضوع سبب پوشش هرچه بهتر و بیشتر آن ها می شود. 
معمولا پرده های مهره ای دارای رنگ های متنوع و مختلفی هستند که بیشتر این طیف های رنگی ها را رنگ های کرمی و قهوه ای تشکیل می دهند. فراموش نکنید که هر کدام از رنگ ها و طرح های انتخاب شده را بهتر است با تناسب دیگر وسایل منزلتان و اسباب و اثاثیه ای که در سالن پذیرایی و یا در نزدیکی راهرو وجود دارد، انتخاب نمایید. 
معمولا پرده های مهره ای شامل متریال های مختلفی می شوند. متریال اولیه ای که برای این کار استفاده می شود، پلاستیک های فشرده و یا سبکی هستند که به رنگ های مختلفی تولید شده و در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و طرح های زیبایی را به وجود آورده اند. 
اما این مدل از پرده ها را می توانید با مهره های چوبی نیز پیدا کنید. انواع پرده راهرو از نوع مهره ای و آن هم ساخته شده با مهره های چوبی، می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد و معمولا سبب می شود تا دکوراسیون منزل و یا محل کارتان، بیشتر گران قیمت و لوکس به نظر برسد. 
 
•    پرده های پارچه ای
مورد بعدی با نام پرده های پارچه ای شناخته می شود. گستره پرده هایی که در این زمینه وجود دارند زیاد است. به طور مثال پارچه های حریر، نخی، ساتن و...را می توانید ببینید که برای انواع پرده راهرو استفاده می کنند. فراموش نکنید که پرده های پارچه ای را باید بیشتر با توجه به کاربردی که دارند، انتخاب کنید. 
به طور مثال پرده های حریر معمولا برای فضاهایی مناسب تر هستند که دیگر قسمت های دکوراسیون ظرافت خاصی دارند و تلاش زیادی برای جلوگیری از دید فضا انجام نمی شود. این موضوع در حالی است که انواع پرده راهرو که از پارچه های معمولی تهیه شده اند می توانند برای تقریبا هر فضایی مناسب باشند و همین موضوع نشان می دهد که کاربرد آن ها نسبت به پارچه هایی همچون حریر بسیار بیشتر خواهد بود. 
 
•    پرده های شبه آکاردئونی
پرده های شبه آکاردئونی در میان انواع پرده راهرو قرار دارند و می توان گفت که یکی از مدل هایی است که نمی توان از آن ها برای هر فضا و مکانی استفاده کرد. این مدل از پرده ها معمولا از جنس پارچه های کبفت تر که معمولا با نام پرده های مبلی شناخته می شوند، طراحی و تولید شده و حالتی مشابه آکاردئون ها اما نرم تر و انعطاف پذیرتر دارند. 
رنگ ها و مدل های پرده های شبه آکاردئونی غالبا در رنگ های مختلف با طبف وسیع وجود دارند. این در حالی است که طرح های موجود بر روی این پرده ها معمولا یا بسیار ظریف و ساده هستند و یا به طور کلی طرحی وجود ندارد. 
 
ساخت آویز راهرو
گاهی اوقات دیده اید و یا شنیده اید که برخی از افراد در زمینه ساخت آویز راهرو و انواع پرده راهرو مهارت و تخصص دارند. اگر شما هم می خواهید در این زمینه فعالیت کنید و یا حداقل یک ریسه برای راهرو خود درست کنید، بهتر است به موارد زیر توجه نشان دهید. 
•    دانش کار
اولین مورد آن است که بدانید ریسه ها شامل چند نوع می شوند و چگونه می توانید ریسه مورد نظر خودتان را درست کنید. داشتن این دانش به تنهایی کافی نیست، بلکه شما نیاز به آن دارید که از علم ترکیب رنگ ها، نحوه استفاده از متریال ها و همچنین چگونگی مراحل ساخت نیز مطلع شوید. 
•    انتخاب نوع ریسه مورد نظر
حالا اگر دانش مورد نظر خودتان را به دست آوردید، بهتر است نوع ریسه  و یا آویزی که قصد درست کردن آن را دارید را انتخاب کرده و سپس موارد مناسب و مورد نیاز همان پرده را خریداری نمایید. فراموش نکنید که همان طور که در قسمت های پیشین نیز گفته شد، لازم است تا در بین انواع پرده راهرو که انتخاب می کنید، پرده ای را مدنظر قرار دهید که با دکوراسیون شما همخوانی لازم را داشته باشد. 

نکته : در انتخاب متریال دکوراسیون حتما باید دست لازم را داشته باشید که با سایر قسمت ها و وسایل خانه هماهنگی داشته باشند . مثلا هنگامی که کاشی و سرامیک را با چسب کاشی نصب میکنید باید طوری باشد . رنگ و نوع کاشی و سرامیک با فضای شما هم خوانی داشته باشد. 
 
جمع بندی
انواع پرده راهرو را از لحاظ مدل های جدید و همچنین مولفه های مهمی که در این زمینه نیاز به آن ها وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دادیم. این موضوع در حالی است که ممکن است هنوز هم سوالات بسیار زیادی برایتان در این زمینه باقی مانده باشد. فراموش نکنید همان طور که گفته شد، گاهی اوقات می توانید خودتان آویز ریسه ای نمدی و یا هر آویز دیگری را بسازید و از آن برای ورودی های راهرو خود استفاده کنید. 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب