راهنمای انتخاب صفحه کابینت آشپزخانه

راهنمای انتخاب صفحه کابینت آشپزخانه

کدام صفحه کابینت برای آشپزخانه شما مناسب است؟


آشپزخانه‌تان را بازسازی می‌کنید یا به فکر آن هستید؟ احتمالا به دنبال انواع مختلفی از صفحه کابینت‌ می‌گردید. اما انتخاب صفحه کابینت مناسب، نه تنها به خاطر زیبایی، بلکه به خاطر کارایی آن نیز، تصمیم سختی می‌تواند باشد.

تمام صفحه کابینت‌ها یکسان ساخته نشده‌اند. برخی از مواد برای سرآشپزهای حرفه‌ای ایده‌آل هستند، در حالی که برخی دیگر برای خانواده‌ها مناسب‌ترند. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بهترین صفحه کابینت را برای خانه خود انتخاب کنید.

صفحه کابینت آشپزخانه

قبل از انتخاب، از خودتان سوال کنید:

قبل از انتخاب، از خودتان سوال کنید:

آشپز حرفه‌ای هستید یا کم آشپزی می‌کنید؟
به فکر فروش خانه‌تان در آینده نزدیک هستید و می‌خواهید آشپزخانه‌ای به‌روز داشته باشید؟
فرزند خردسالی دارید که به شما در آشپزی کمک می‌کند؟
صرف نظر از بودجه شما، صفحه کابینت ارزان نیست؛ بنابراین مهم است که ماده‌ای را انتخاب کنید که هم با سبک طراحی فضا مطابقت داشته باشد و هم با سبک زندگی شما سازگار باشد.

بهترین صفحه کابینت اگر ظاهری زیبا اولویت شماست

اگر به دنبال صفحه کابینتی هستید که به راحتی تمیز و نگهداری شود اما در عین حال ظاهری زیبا داشته باشد، سنگ طبیعی را انتخاب کنید. نمونه‌هایی از این نوع سنگ‌ها عبارتند از: مرمر، گرانیت، ماسه سنگ و سنگ آهک.

توصیه میشود که از سنگ طبیعی برای صفحه کابینت آشپزخانه‌ تان استفاده کنید، زیرا زیبایی طبیعی آن‌ها به سادگی قابل تکرار در مواد ساخته دست بشر نیست.

اگر قصد فروش خانه خود را در چند سال آینده دارید، بهترین انتخاب شما نیز سنگ طبیعی است؛ به شرطی که از آن به خوبی مراقبت کنید. همیشه بعد از آشپزی، صفحه کابینت را تمیز کنید و مطمئن شوید هر گونه ریخت و پاشی را به محض وقوع پاک کنید تا از لکه شدن (به خصوص روی مرمر) جلوگیری شود و آن‌ها را در شرایط مطلوب نگه دارید.

اگر دوام اولویت شماست

در حالی که سنگ طبیعی زیبا و نسبتاً بادوام است، اما غیرقابل تخریب نیست و همچنان در معرض حکاکی، خراش و لکه قرار دارد. اگر به دنبال یک ماده صفحه کابینت بادوام‌تر هستید، پیشنهاد میشود صفحه کابینت کوارتزیت هون‌شده (صیقلی نشده) را انتخاب کنید. آن‌ها گزینه‌ای عالی برای کسانی هستند که به دنبال نگهداری کمتر، تمیز کردن آسان و دوام سنگ طبیعی هستند. با هون کردن هر قطعه طبیعی، می‌توانید ظاهر اثر انگشت، لکه آب و ریخت و پاش را بین تمیزکاری‌ها به حداقل برسانید و در عین حال ظاهری مات زیبا و پیچیده به صفحه کابینت خود ببخشید.

اگر به دنبال ظاهری به روز هستید

صفحه کابینت‌های مرمر سال‌هاست که انتخابی محبوب هستند و اخیراً، طراحان برای داشتن ظاهری به‌روزتر، سنگ‌هایی با رگه‌های چشمگیر انتخاب می‌کنند.

مرمر Montclair سنگی خیره‌کننده با زمینه‌ای شفاف است، به این معنی که قسمت‌های روشن‌تر آن زردی کمتری دارند و تضاد زیبا و واضحی بین رگه‌های برجسته و پس‌زمینه روشن آن وجود دارد.

علاوه بر این، Montclair در مقایسه با بسیاری از سنگ‌های مرمر دیگر، گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر است و این انتخاب شیک را به یک معامله‌ی دو سر تبدیل می‌کند.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از مرمر Montclair برای صفحه کابینت آشپزخانه آورده شده است:

زیبایی: رگه‌های چشمگیر و زمینه‌ی شفاف این سنگ، ظاهری خیره‌کننده و منحصر به فرد به آن می‌بخشد.
مقرون به صرفه بودن: در مقایسه با سایر سنگ‌های مرمر، Montclair قیمت مناسب‌تری دارد.
نگهداری آسان: با وجود اینکه مرمر سنگی ظریف است، Montclair به دلیل سطح صاف و صیقلی خود، به راحتی تمیز می‌شود.
مقاومت در برابر حرارت: این سنگ می‌تواند در برابر گرمای متوسط ​​مقاومت کند،
تنوع: Montclair در طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها موجود است،

 

حتی میتوانید دیواره های جزیره آشپزخانه را با کاشی و سرامیک و حتی سنگ دیزاین کنید . برای این کار شما به چسب کاشی و سرامیک نیاز دارید تا آنها را روی بدنه بچسبانید. 

انتخاب صفحه کابینت آشپزخانه

اگر فرزند خردسال دارید

در خانه‌ای با فرزند خردسال، دوام حتی بادوام‌ترین صفحه کابینت‌ها، چه در هنگام درست کردن غذاهای خانوادگی و چه در جلسات آخر هفته‌ی شیرینی‌پزی، محدودیت‌هایی دارد.


چه برای یک سرآشپز حرفه‌ای در خانه و چه برای یک خانواده‌ی جوان، ما به مشتریان خود توصیه می‌کنیم که هنگام انتخاب سنگ طبیعی برای آشپزخانه‌ی خود، پتینه‌دار شدن آن را به عنوان بخشی از زیبایی طبیعی سنگ بپذیرند.

پتینه‌، کهنگی ظاهری دلپذیر اشیاء است که بر اثر مرور زمان ایجاد می‌شود و به سنگ طبیعی، خصوصاً مرمر و گرانیت، عمق و شخصیت می‌بخشد.

با گذشت زمان و استفاده، سنگ‌های طبیعی داستان‌هایی را روایت می‌کنند. خراش‌ها، لکه‌ها و ساییدگی‌ها همگی به زیبایی و منحصر به فرد بودن هر قطعه می‌افزایند.

البته، اگر به دنبال ظاهری کاملاً صاف و بدون نقص هستید، سنگ طبیعی ممکن است بهترین انتخاب برای شما نباشد.

 

اگر این شرایط برای شما صدق می‌کند، طراح توصیه می‌کند از سنگ صابونی استفاده کنید. «در حالی که سنگ صابونی سنگی نرم‌تر است و ممکن است مستعد خراش باشد، استفاده‌ی منظم از روغن معدنی درخشش آن را باز می‌گرداند و ساییدگی و پارگی کلی فقط بر جذابیت و ظاهر کهنه‌ی آن می‌افزاید و آن را به گزینه‌ای عالی برای هر آشپزخانه‌ای تبدیل می‌کند.»

اما اگر دوست ندارید ظاهر پتینه‌دار را بپذیرید، بهتر است سراغ سنگ‌های مهندسی‌شده بروید که در برابر خراش و لکه مقاوم هستند. صفحه کابینت‌های کوارتز از جمله این سنگ‌ها هستند که در برابر حرارت نیز مقاوم بوده و دچار حکاکی نمی‌شوند. بنابراین، لازم نیست نگران قرار دادن ماهیتابه‌ی داغ روی سطح اشتباه یا باقی ماندن تصادفی مقداری آبلیمو ریخته شده روی صفحه کابینت باشید.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب