10 ترند طراحی داخلی که در سال 2024 باید امتحان کنید!

10 ترند طراحی داخلی که در سال 2024 باید امتحان کنید!

10 ترند طراحی داخلی که در سال 2024 باید امتحان کنید!

به دنبال این هستید که خونتون رو متحول کنید یا فقط می‌خواید یه تغییر کوچیک بدین؟
اگر سال 2024 سالی است که قصد بازسازی یا نوسازی خانه خود را دارید، بهتر است همین حالا شروع به برنامه ریزی کنید. طراحان داخلی بر اساس جدیدترین ترندها و عناصری که ماندگاری بلندمدت دارند، ده ایده ی طراحی را به شما پیشنهاد می کنند که می توانید سال آینده در خانه خود اجرا کنید.

10 ترند طراحی داخلی که در سال 2024 باید امتحان کنید!

به طبیعت نزدیک شویم 

در سال 2024، رنگ سبز بالاخره جایگاه واقعی خودش را پیدا کرده است. طراحان داخلی حدود چهار یا پنج ساله که دارند ، رنگ سبز رو به مردم معرفی می‌کنند و بالاخره داره به اون اهمیتی که لایقش هست می‌رسد. منظورمان سبز شکارچی دهه 90 نیست، بلکه صحبت از سبز زمردی، سبز زیتونی و حتی در بعضی فضاها، سبز تند (سبز کلی) است.

راه‌های زیادی برای وارد کردن رنگ سبز به خانه شما وجود داره، چه از طریق رنگ‌آمیزی دیوار، کاغذ دیواری یا پارچه. می‌تونین ازش به عنوان رنگ اصلی یا یه رنگ مکمل استفاده کنین.

روی به رنگ‌های طبیعی بیاوریم

در حالی که آشپزخانه‌ها و حمام‌های تمام سفید سال‌های زیادی حرف اول رو می‌زدن، طراحان داخلی معتقدند  رنگ‌های طبیعی تو سال 2024 ارزش امتحان کردن رو دارن. «طراحان و صاحبان خونه به سمت رنگ‌های گرم‌تر تمایل پیدا کردن تا بتوانند به محیط اطرافشون شخصیت بدن. به طور خاص، شاهد افزایش محبوبیت پالت رنگی با تم طبیعی هستیم که شامل سبز گچی، قرمز مایل به قهوه‌ای ، سفیدهای کرمی و سایه‌های قهوه‌ای می‌شود.

این دور شدن از سفیدهای مطلق، فراتر از دیوارها هم می‌رود و روی سطوح و متریال‌های دیگه تو خونه هم تاثیر می‌گذارد ، از جمله کابینت‌ها، وسایل تزیینی و پارچه‌ها.

رنگ های تیره و احساسی

با استفاده از رنگ‌های تیره و احساسی می‌توانید فضایی شیک، مدرن و آرامش‌بخش در خانه خود ایجاد کنید. 

نکاتی برای استفاده از رنگ‌های تیره و احساسی در دکوراسیون:

اگر فضای شما کوچک است، از رنگ‌های تیره فقط برای یک دیوار یا قسمتی از دیوار استفاده کنید.
برای روشن‌تر شدن فضا، از رنگ‌های روشن و خنثی در کنار رنگ‌های تیره استفاده کنید.
از نورپردازی مناسب برای برجسته کردن جزئیات و ایجاد فضایی دنج و صمیمی استفاده کنید.
از متریال‌های مختلف مانند چوب، فلز و پارچه برای ایجاد تنوع در دکوراسیون خود استفاده کنید.

حداکثرگرایی، ترندی پرشور در دکوراسیون داخلی

ما شاهد احیای دلپذیر حداکثرگرایی هستیم، جایی که هر وجب از فضا به عنوان فرصتی برای بیان هنری دیده می‌شود. در سال جدید، ما مردم را تشویق می‌کنیم تا بدون ترس، رنگ‌ها و بافت‌های مختلف را با هم ترکیب کنند به گونه‌ای که فضاها پر از زندگی و سرزندگی شوند.

حس و حال وینتج، ترندی نوستالژیک در دکوراسیون

سبک وینتج بازگشته و باید از آن استقبال کرد. قطعات وینتج نه تنها راهی عالی برای گنجاندن اشیای منحصر به فرد در طرح دکوراسیون شما هستند، بلکه می‌توانند از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه باشند.

مبلمان مدرن اواسط قرن بیستم: به مبلمانی گفته می‌شود که در دهه‌های 1950 و 1960 میلادی طراحی و تولید شده‌اند. این مبلمان معمولاً با خطوط ساده، رنگ‌های خنثی و مواد طبیعی مانند چوب و فلز شناخته می‌شوند.
رویه‌کوبی مجدد: به معنای تعویض روکش مبلمان است. این کار می‌تواند برای تغییر رنگ، طرح و یا جنس روکش مبلمان انجام شود.
رنگ‌ها و بافت‌های لوکس و غیرمنتظره: به رنگ‌ها و بافت‌هایی گفته می‌شود که معمولاً در مبلمان مدرن اواسط قرن بیستم استفاده نمی‌شده‌اند. برای مثال، استفاده از رنگ‌های روشن و شاد یا بافت‌های پرزدار و مخملی می‌تواند به این سبک از مبلمان ظاهری جدید و منحصر به فرد ببخشد.
لحظه‌ای بازیگوشانه مانند گربه‌ای با توپ نخ: این جمله به این معنی است که ترکیب مبلمان مدرن اواسط قرن بیستم با رنگ‌ها و بافت‌های لوکس و غیرمنتظره، می‌تواند فضایی شاد و سرزنده ایجاد کند.

یراق‌آلات خاص، جزئیاتی با تاثیر بزرگ

یراق‌آلات، چه در آشپزخانه و چه در حمام، شاید به نظر یک عنصر جزئی بیاید، اما می‌تواند تاثیر بزرگی روی طراحی کلی داشته باشد. یراق‌آلات، جواهرات خانه هستند. یراق‌آلات زیبا می‌توانند کل تجربه حضور در یک فضا را ارتقاء دهند.

می‌خواهید یراق‌آلات خانه‌تان را به‌روز کنید؟ چیزی به سادگی استفاده از متریالی که حس ارگانیکی داشته باشد، مثل برنج، می‌تواند سایر حواس را بیدار کند و کارهای روزمره خسته‌کننده‌ای مثل باز کردن درها و روشن کردن چراغ‌ها را به تجربه‌ای با مفهوم و خاص تبدیل کند.

همچنین متریالی مانند کاشی و سرامیک که امروزه در تنوع گسترده ای در بازار موجود می باشند که با چسب کاشی و سرامیک به راحتی قابل نصب هستند . مزیت این چسب ها ان است که بدون کثیف کاری و حتی کندن کاشی های قدیمی میتوانید کاشی های جدید و به روز داشته باشید . 

سینک‌های یکپارچه، ترندی نوظهور در طراحی آشپزخانه

ما مشتاق ادغام سینک‌های سنگی برای ارتقای جنبه‌های کاربردی و زیبایی‌شناختی آشپزخانه‌ها و حمام‌ها هستیم. افزودن یک پیش‌بند سنگی به سینک آشپزخانه، تاثیر جسورانه‌ای می‌گذارد و در عین حال که زیبایی طبیعی سنگ را به نمایش می‌گذارد، عملکرد را در فضا به حداکثر می‌رساند.

جزئیات صدفی، ترندی ظریف و ماندگار در دکوراسیون داخلی

«جزئیات صدفی» یکی از ترندهای مهم سال ۲۰۲۳ بود. این عنصر تزئینی کوچک و بسیار سنتی می‌تواند به طرز چشمگیری به جذابیت فضا بیافزاید. این جزئیات ظریف روی وسایل مبلمان، خطوط جالبی را معرفی می‌کنند که به شکل بازیگوشانه مبلمان سنتی را زیباتر می‌کنند و به قطعات کلاسیک، بعد تازگی و جذابیت می‌بخشند.

لایه‌های دکوراسیون، ترند سال ۲۰۲۴

سال ۲۰۲۴ به گفته‌ی متخصصان طراحی داخلی، با لایه لایه کردن سبک‌ها تعریف می‌شود. در سال ۲۰۲۴ شاهد لایه‌های بی‌پایانی خواهیم بود، چرا که مصرف‌کنندگان به دنبال خلق فضاهایی با مفهوم و هدف هستند. ترکیب کردن اشیاء عتیقه و دکوری قدیمی در کنار مبلمان جدید، به القاء حس خانه‌ای با دکوراسیونی هوشمندانه و با برنامه‌ریزی‌شده کمک می‌کند.

سعی کنید یک پتوی اضافه روی مبل یا تخت خود بیاندازید و با کوسن‌هایی با رنگ و طرح هماهنگ فضا را تزئین کنید تا محیط را صمیمی‌تر و دعوت‌کننده‌تر نمایید.

خداحافظی با دیوارهای ساده در سال ۲۰۲۴

دیوارهای ساده دیگر از مد افتاده‌اند. متخصصان طراحی داخلی، می‌گویند: «در سال جدید منتظر دیدن روکش‌های دیواری جذاب‌تری باشید.» به جای دیوارهای گچ‌کاری شده با رنگ ساده، پیشنهاد میشود از پنل‌های چوبی یا کاغذ دیواری برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر روی دیوارهای کل خانه استفاده کنید.

 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب