چگونه درب شیشه ای دوش حمام را تمیز کنیم؟

چگونه درب شیشه ای دوش حمام را تمیز کنیم؟

چگونه درب شیشه ای دوش حمام را تمیز کنیم؟

تمیز کردن درب حمام شیشه ای یکی از آن کارهای خانه است که اکثر مردم از آن متنفرند. اما آیا هیچ کاری سخت تر از تمیز کردن درب و دیوارهای حمام بعد از استفاده وجود دارد؟

درهای شیشه ای دوش می توانند به سرعت کثیف و کدر شوند. سختی آب، صابون، و سایر مواد شوینده می توانند باعث ایجاد لکه ها، رسوب و کپک شوند. اگر می خواهید درهای دوش خود را تمیز و درخشان نگه دارید، باید آنها را به طور منظم تمیز کنید.

قاعده تمیز کردن با تی، یک راهکار منطقی برای کاهش لکه های آب سخت، رسوب معدنی و کپک است، عالی است، مگر اینکه زمان، صبر، انرژی تمیز کردن را نداشته باشید. در واقع، برای افرادی که از تمیز کردن با تی متنفرند، استفاده ار پرده حمام یک گزینه بهتری است . برخی از افراد اخیراً اعتراف کردند که در حمام مهمان دوش می گیرند تا مجبور نباشند درب حمام شیشه ای تازه بازسازی شده خود را تمیز کنند. باید راهی بهتر وجود داشته باشد. و فکر می کنم هست.

خبر بد این است که رسوب آب سخت و صابونی که روی سطوح شیشه دوش تجمع می کند، می تواند باعث خراشیدگی و آسیب دائمی به شیشه شود. اگر درب دوش شیشه ای ظاهری کدر دارد، ممکن است این عامل علت آن باشد. تمیز کردن رسوب را از بین می برد، اما نمی تواند خراشیدگی را برطرف کند، به همین دلیل اولین و بهترین راه حل این است که با پاک کردن درب شیشه ای دوش پس از هر بار استفاده با تی یا پارچه میکروفایبر از وقوع خراش و لکه جلوگیری کنید.

چگونه درب شیشه ای دوش حمام را تمیز کنیم؟

تی ها و پارچه های میکروفایبر

تی ابزاری شبیه برف پاک کن با دسته و تیغه لاستیکی بلند و صاف است که برای تمیز کردن یا برداشتن چیزی (در این مورد آب) از یک سطح استفاده می شود. برخی از تی ها دارای مکش هستند که می توان آنها را به دیوارها برای دسترسی و ذخیره آسان متصل کرد، در حالی که برخی دیگر در رنگ ها یا فولاد ضد زنگ عرضه می شوند. آیا همه آنها به یک شکل کار می کنند؟ در یک کلام، بله.

برای بسیاری از افراد، از جمله Debra Johnson، یک متخصص تمیز کردن خانه برای شرکت خدماتی ، پارچه های میکروفایبر را به عنوان سلاح انتخابی برای مقابله با لکه های آب و تجمع و کپک در نظر گرفته است. پارچه های میکروفایبر نرم و جاذب هستند و می توانند بدون خراش دادن شیشه، کثیفی و آلودگی را از بین ببرند.

روش های تمیز کردن درب دوش شیشه ای

روش 1: با تی

پس از هر بار استفاده از دوش، درب را با تی تمیز کنید.

از یک تی با تیغه لاستیکی نرم استفاده کنید تا از خراشیدگی شیشه جلوگیری کنید.

تی را از بالا به پایین حرکت دهید تا تمام آب و صابون را از بین ببرید.

روش 2: با پارچه میکروفایبر

یک پارچه میکروفایبر را با آب گرم خیس کنید.

مقداری صابون مایع یا پاک کننده مخصوص درب دوش شیشه ای را روی پارچه بمالید.

پارچه را از بالا به پایین روی درب بکشید تا تمام آب و صابون را از بین ببرید.

درب را با آب گرم بشویید تا صابون کاملاً پاک شود.

روش 3: با جوش شیرین و سرکه

یک فنجان جوش شیرین را با یک فنجان سرکه سفید مخلوط کنید.

این مخلوط را روی درب بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

درب را با یک تی یا پارچه میکروفایبر تمیز کنید.

درب را با آب گرم بشویید.

روش 4: با سرکه سفید

یک فنجان سرکه سفید را در یک بطری اسپری بریزید.

بطری را تکان دهید تا سرکه مخلوط شود.

محلول را روی درب اسپری کنید.

درب را با یک تی یا پارچه میکروفایبر تمیز کنید.

درب را با آب گرم بشویید.

چگونه درب شیشه ای دوش حمام را تمیز کنیم؟

نکاتی برای تمیز کردن درب شیشه ای دوش حمام

از استفاده از مواد شوینده قوی و ساینده خودداری کنید، زیرا ممکن است به شیشه آسیب برسانند. همچنین ممکن است این مواد شوینده قوی با ریختن روی زمین به کاشی و سرامیک و حتی چسب کاشی و بندکشی کاشی ها آسیب بزند. 

اگر درب شیشه ای دوش حمام شما دارای لکه های چربی است، می توانید از مخلوط سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار، مقدار مساوی سرکه سفید و جوش شیرین را در یک ظرف مخلوط کنید و آن را روی درب شیشه ای بمالید. سپس، با استفاده از آب گرم، درب شیشه ای را بشویید.

برای جلوگیری از کدر شدن درب شیشه ای دوش حمام، هر چند وقت یک بار آن را با یک دستمال خشک تمیز کنید.

کلام آخر

اگر حمام شما دارای رطوبت بالایی است، ممکن است لازم باشد شیشه دوش را دو بار در هفته تمیز کنید. این کار به جلوگیری از رشد قارچ و کپک کمک می کند. با رعایت این نکات، می توانید درب شیشه ای دوش حمام خود را به راحتی و به طور موثر تمیز کنید.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب