دکوراسیون بهاری آشپزخانه

ایده های آشپزخانه بهاری

دکوراسیون بهاری آشپزخانه 


فصل بهار آغاز یک شروع دوباره است و سرشار از حس زندگی است . معمولا در این فصل تمایل داریم تغییراتی در دکوراسیون داده تا علاوه بر تنوع ، حس سرزندگی را دریافت کنیم . اما با توجه به هزینه های زیاد برای تغییرات منصرف میشویم . اما ما به شما میگوییم که اصلا نگران نباشید ، تنها با 10 ایده میتوانید با حداقل هزینه آشپزخانه جدید و بهاری داشته باشید ، پس با ما همراه باشید .

مطمئنا به دلیل هزینه های بالا نمی توانید هر سال کابینت ، گاز و یخچال و سرامیک ها و ... را تعویض کنید . اما میتوانید با چندین کار مانند استفاده از گلدان ها با گل های بهاری ، تعویض پرده ، تعویض ظروف قند و چای و حوله و ... با رنگ های زنده ، حال و هوای بهاری ایجاد کنید . در این مقاله به 10 ترفند کم هزینه میپردازیم . 


1.استفاده از رنگ های بهاری 


بهترین راه برای تغییر دکوراسیون ، رنگ آمیری می باشد . درست که کار سخت و پر زحمتی است اما تاثیر آن بر تغییر فضا و ایجاد حس و حال جدید بی نظیر است . برای داشتن دکوراسیون بهاری میتوانید از رنگ های زنده و شاد استفاده کنید . حتی میتوانید فقط یک دیوار را رنگ آمیزی کنید . به طور مثال میتوانید از رنگ صورتی روشن و یا سبز که از طبیعت نشات گرفته اند ، استفاده کنید و از آنها لذت ببرید . 


2. تزیین و چیدمان کابینت ها و قفسه ها 


برای تغییر اساسی در آشپزخانه اولین گزینه ای که به فکرمان میرسد ، تعویض کابینت ها می باشد . اما با توجه به هزینه های زیاد نمیتوانیم هرساله آنها را تغییر دهیم . برای ایجاد تنوع میتواند از برچسب های کابینت با رنگ دلخواه استفاده کنید . همچنین تغییر چیدمان و استفاده وسایل رنگی بهاری تغییرات چشمگیر و اساسی در آشپزخانه شما ایجاد میکنند. ببینید و ایده بگیریدهمچنین با استفاده چسب کاشی و سرامیک به راحتی و بدون کندن کاشی های قدیمی میتوانید به راحتی کاشی های بین کابینتی جدید را نصب کنید و از تغییرات لذت ببرید . 


3. استفاده از گیاهان طبیعی 

یکی از ساده ترین روش هایی که میتوانید حس و حال بهاری را به خانه بیاورید ، استفاده از گل و گیاه است . اگر به گیاهان طبیعی حساسیت دارید و یا تهیه آنها برایتان سخت است ، میتوانید از گل های مصنوعی با کیفیت که در دنگ های متنوع وجود دارند ، برای تزیین استفاده کنید . 


4. استفاده از صندلی ها برای کانتر 


اغلب آپارتمان های امروزی کوچک است و فضای مانور زیادی برای استفاده از همه لوازم نیست . جا دادن میز نهار خوری در همه اشپزخانه ها ممکن نیست اما میتوانید از صندلی های مدرن بلند مخصوص کانتر استفاده کنید و فضایی برای غذا خوردن و معاشرت ایجاد کنید . به دلیل اینکه جای کمتری میبرد ، میتواند در تغییر آشپزخانه شما کمک کننده باشد .


5. استفاده از لوستر با رنگ های بهاری


نورپردازی یک عنصر مهم در طراحی آشپزخانه است به خصوص برای آشپزخانه هایی که نور طبیعی ندارند. استفاده از مدل های جدید لوستر با رنگ های متنوع ، میتواند بسیار زیبا ، شیک و مدرن باشد . همچنین باید توجه داشته باشید که لوستر آشپزخانه شما باید با دکوراسیون شما هماهنگ باشد تا دلتان را نزند. 


6. ظروف تزیینی بهاره


استفاده از ظروف رنگارنگ همیشه برایمان جذاب است . حالا میتوانید با ظروف رنگارنگ ، بهار را به آشپزخانه خود بیاورید . بهتر است در انتخاب رنگ و اندازه این ظروف دقت کنید تا جلوه ای زیبا داشته باشد . این ظروف ها میتوانید روی فقسه ها و کانتر آشپزخانه استفاده کنید تا بیشتر به چشم بیاید .


7. وسایل رنگی بهاری 


قبلا هم گفتیم که هزینه تعویض کابینت آشپزخانه زیاد است اما میتوانید با تعویض لوازمی مانند روکش صندلی ها ، پرده ، رومیزی تغییرات شگفت انگیزی ایجاد کنید .این تغییرات میتواند در شروع فصل بهار برای خانواده لذت بخش باشد . 


8. اکسسوری های فانتزی بهاری


میتوانید با استفاده از اکسسوری های جدید ، آشپزخانه را تغییر بدهید . این اکسسوری ها میتواند شمع ، گلدان ، تابلو و یا حتی مجسمه باشد که ظاهری جذاب ایجاد میکند. حتی میتوانید از لوازم قدیمی به عنوان دکور استفاده کنید . مثلا از کتری و یا پارچ های قدیمی به عنوان گلدان استفاده کنید که جلوه ای منحصر به فرد و خاص دارد. 



9. دکوراسیون بهاری با استفاده از چوب و مس


همچنین میتوانید از لوازم چوبی و مسی در کنار هم استفاده کنید تا فضای آشپزخانه تان گرم شود و در کنار گل و گیاهان هماهنگی ایجاد کند.ا


10. استفاده از پارچه با رنگ های بهاری در دکوراسیون آشپزخانه 


پارچه های رنگ را میتوانید به عنوان رومیزی ، پیش بند و دستمال و ... در آشپزخانه استفاده کنید . سعی کنید از رنگ های شاد و زنده استفاده کنید که با  دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگ باشد . 


 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب