زندگی راحت با لوازم جدید آشپزخانه

لوازم جدید آشپزخانه مدرن

زندگی راحت با لوازم جدید آشپزخانه


برای به دست آوردن وسایل آشپزخانه مدرن و جدید به چیزی بیشتر از کابینت های مدرن نیاز دارید. در طراحی هر قسمتی، استفاده از جزئیات به آن ارزش بیشتری میدهد. با استفاده وسایلی جزئی در آشپزخانه میتوانید ان را به فضایی مدرن ، پیشرفته و در عین حال کاربردی تبدیل کنید. در این مقاله تعدادی از لوازم پیشرفته و مدرن راه به همراه کارایی به شما معرفی میکنیم . با ما همراه باشید. 


کفپوش مدرن آشپزخانه


معمولا به کف آشپزخانه های مدرن توجهی نمیشود. استفاده از کفپوش های چوبی طبیعی و یا سرامیک های جدید  زیبا به آشپزخانه ظاهری مدرن میدهد.  به همین دلیل کفپوش های غیر طبیعی مانند وینل باید از آشپزخانه مدرن حذف شوند. کفپوش های بتنی یا بتن اکسپوز در طراحی آشپزخانه های مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده اند. برای داشتن آشپزخانه ای فوق العاده سنگ مرمر بهترین انتخاب است . زیرا با داشتن رگه های سنگ حس طبیعی و مدرن میدهد. لازم است بدانید که امروزه با وجود چسب کاشی و سرامیک به راحتی میتوانید انواع کاشی و سرامیک و سنگ را روی کاشی های قدیمی بچسبانید . 


استفاده از هود مخفی 


هودهایی که در بازار وجود دارد ممکن است که  با ظاهر مدرن و مینیمال آشپزخانه مدرن تناسب چندانی نداشته باشند. برای داشتن آشپزخانه ای مدرن میتوانید از هودهای مخفی که داخل کانتر نصب میشوند ، استفاده کنید. در زمان آشپزی این هودها از پشت گاز بیرون زده میشوند و روی صفحه گاز را می پوشانند. هودهاهی مخفی در زمانی که به آنها نیاز ندارید داخل کانتر می روند و اصلا دیده نمیشوند. لازم به ذکر است که این هودهای مخفی دارای یک مدل شیشه ای هم هستند که در زمان آشپزی نیز قابل مشاهده نیستند. اگر امکان استفاده از هودهای مخفی را ندارید میتوانید از هود های عمودی تاشو استفاده کنید که روی دیوار قابل نصب هستند. این هودها هم ظاهری خاص و مدرن به آشپزخانه میدهند زیرا از جنس استیل هستند و با زاویه خاصی روی دیوار قرار میگیرند.


استفاده از ظرفشویی مخفی 


اکثرا به ظاهرسینک ظرفشویی توجهی ندارند و صرفا کارایی آن برایشان مهم است . در صورتی که در آشپزخانه های مدرن سینک ظرفشویی علاوه بر کاربردی بودن باید مدرن نیز باشد . تعدادی از سینک های ظرفشویی هستند که در کانتر آشپزخانه مخفی میشوند. همچنین در انتخاب شیر ظرفشویی هم باید دقت نمود تا ظاهر مدرن آشپزخانه را برهم نزند.  مدل های مختلفی وجود دارند که حتی شیر آب داخل سینک تا شده و دیده نمیشوند. 


استفاده از صفحه کابینت استیل


مدل های مختلفی از صفخات کابینت در بازار وجود دارد. از مدل های چوبی و وینل گرفته تا سنگی . اما صفحه های  کابینت جنس استیل قابل مقایسه با هیچ کدام نیستند و ظاهری خاص و مدرن دارند. به همین دلیل در سال های اخیر کابینت با صفحات استیل ضد زنگ ، طرفداران زیادی پیدا کرده است . لازم به ذکر است که در آشپزخانه های صنعتی به دلیل مقاومت زیاد این صفحات استفاده بیشتری می شوند.  


استفاده از گاز رومیزی مدرن


ایجاد فضایی مدرن ، خاص و پیشرفته از اهداف آشپزخانه های مدرن است . به همین دلیل استفاده از وسایل مدرن علاوه بر زیبایی کارایی بیشتری نسبت به مدل های قدیمی دارند . همچنین با توجه به تکنولوژی های جدید در ساخت آنها بسیاری از مشکلات را حل میکند. مثلا با تنظیم دمای شعله های گاز میتوانید حتی قابلمه های بزرگ را جوش بیاورید. به عبارتی کنترل دما دست شماست و از سوختن جلوگیری میکند. گاز های LED یکی از جدیدترین هاست که علاوه بر رنگ زیبا و متنوع دارای شعله های قابل تنظیم است . 
فر منقل خانگی نیز یکی از وسایل کاربردی برای آشپزخانه های مدرن است. این اجاق ها نسبت به نمونه های صنعتی کوچکتر هستند و معمولا به صورت ترکیبی روی اجاق گاز نصب می شوند. بنابراین در هنگام خرید حتما نگاهی به گریل گاز خانگی بیندازید.


استفاده از کابینت های بدون دستگیره


سخت ترین و مهمترین قسمت طراحی آشپزخانه ، طراحی کابینت هاست . ظاهر کابینت احساس آشپزخانه را تعیین می کند. برای طراحی لوازم آشپزخانه مدرن و جدید، کابینت های براق و براق بدون دستگیره قطعا بهترین انتخاب ممکن است.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب