طراحی آشپزخانه اوپن بهتر است یا کلاسیک ؟

آشپزخانه اوپن یا کلاسیک

طراحی آشپزخانه اوپن بهتر است یا کلاسیک ؟

در زمان خرید خانه جدید و یا بازسازی ، آشپزخانه مهمترین قسمتی که لازم است بر اساس عادت های زندگی ، دسترسی آسان به وسایل و همچنین نظافت آسان طراحی شود. به دلیل اینکه به صورت روزمزه رفت و آمد زیادی در آشپزخانه انجام میشود ، تغییر آن حس فوق العاده ایجاد میکند.اما یکی از چالش هایی که وجود دارد این است که آشپزخانه به سبک اوپن بهتر است یا کلاسیک ؟

برای داشتن اشپزخانه دلخواه شما ، در این مقاله با ما همراه باشید تا ویژگی های آشپزخانه اوپن و کلاسیک را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید .   

 


طراحی آشپزخانه به صورت اوپن یا کلاسیک 


اکثرا در زمان طراحی آشپزخانه ، بین مدل کلاسیک و اوپن در دوراهی قرار میگیرند . به دلیل اینکه هر دو مدل دارای ویژگی های مناسبی برای زندگی مدرن هستند ، انتخاب را سخت ی شود. اولین قدم برای انتخاب صحیح این است که طراحان باید از سبک زندگی و عادت های شما اطلاع پیدا کنند و با بیان  مزایا و معایب هر مدل از طراحی به شما در انتخاب کمک کنند.   


انتخاب طرح مناسب شما 


جهت تصمیم گیری در مورد انتخاب طرح ، ابتدا باید ویژگی های اساسی آشپزخانه های کلاسیک و اپن را بررسی کنید. شاید در نگاه اول ویژگی های مهم هر دو نوع آشپزخانه را نبینید و تنها جنبه هایی که برای شما جذاب است نمایان شود. برای انتخاب بهتر شما نکاتی بیان میشود که به شما کمک کنیم . 


فضای اجتماعی آشپزخانه 


در زمان انتخاب طرح کلاسیک یا اوپن ، باید به معنای آشپزخانه برای شما توجه شود. . آیا آشپزخانه صرفا برای شما فضای زندگی است که فقط برای آشپزی و شستشو از آن استفاده می کنید یا سبک زندگی ای دارید که در آن علاوه بر آشپزی، غذا خوردن و معاشرت اتفاق می افتد؟
برای مثال آشپزی با همسر، فرزندان، دوستان، گفتگوی صمیمانه در زمان انجام آشپزی ، تماشای تلویزیون، مراقبت از فرزندان و... اگر از آشپزخانه فقط به عنوان مکانی برای آشپزی استفاده می کنید، آشپزخانه کلاسیک برای شما مناسب تر می باشد. اگر آشپزخانه برای شما به عنوان بخشی است که با علاوه بر آشپزی با دیگران هم معاشرت میکنید ، بهتر است از آشپزخانه اوپن استفاده کنید. 


 تمیز کردن آشپزخانه


یکی از معایب آشپزخانه های اوپن این است که اگر نامرتب باشند ، روی ظاهر کلی خانه مانند اتاق نشیمن تاثیر میگذارند . اگر جزو دسته افرادی هستید که نمیتوانید آشپزخانه را همیشه مرتب و تمیز نگه دارید ، طراحی سبک کلاسیک برای شما بهترین انتخاب است . 


بوی غذا 


انتشار بوی آشپزی از آشپزخانه به اتاق نشیمن یکی از معایب آشپزخانه اپن است. بنابراین اگر می خواهید بوی آشپزخانه در آشپزخانه بماند و این برای شما مهم است، بهتر است طراحی آشپزخانه کلاسیک را بررسی کنید.


کلاسیک یا مدرن


با توجه به اینکه در انتخاب طراحی باید ابتدا سبک زندگی را در نظر گرفت اما طراحی اوپن و کلاسیک از نظر زیبایی کاملا متفاوت هستند.  کلا سبک های طراحی مدرن، اسکاندیناویایی، صنعتی و معاصر با طرح های آشپزخانه اپن و دکوراسیون های کلاسیک و کانتری با آشپزخانه های بسته سازگار هستند. طراحی آشپزخانه کلاسیک بسیار سخت است. اما در نظر داشته باشید  که از جمله مزایای آشپزخانه کلاسیک، توانایی سازگاری با هر سبکی است، حتی اگر سبک کلاسیک برجسته باشد. اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید ، آشپزخانه اپن به شما نمی خورد، اما اگر سبک مدرن را دوست دارید، می توانید آشپزخانه داخلی را نیز انتخاب نمایید. 

همچنین با استفاده از چسب کاشی سرامیک ، کاشی های جدید را براحتی روی کاشی های قدیمی نصب کنید تا در کنار اوپن آشپزخانه ظاهری جدید و مدرن پیدا کند. 


وقت گذرانی فرزندان در خانه 


زمانی آشپزخانه های اپن طرفدار پیدا کرد که مادران تمایل داشتند در حین انجام آشپزی ، مراقب فرزندان هم نیز باشند. با توجه به اینکه در زمان همه گیری کرونا ، فرزندان مجبور به آموزش خانگی بودند و زمان زیادی نیاز به مراقبت داشتند. پس در مجموع اگر فرزند کوچکی دارید که نیاز به مراقبت دارد ، آشپزخانه اپن برای شما انتخاب بهتری است . 


حیوان خانگی


حیوانات خانگی نزدیکترین دوستان ما هستند که به زندگی ما شادی می آورند . اما در مواقعی که نمیخواهید مثلا گربه روی پیشخوان آشپزخانه برود ، انتخاب آشپزخانه کلاسیک بهتر است ، چون میتوانید درب آشپزخانه را ببندید. 


اتاق نشیمن کوچک


کلا در طراحی فضاهای کوچک ، بهتر است که دیوار های زیادی نداشته باشد تا خانه دلباز و بزرگتر به نظر برسد . به همین دلیل اگر اناق نشیمن کوچک به نظر می رسد ، پیشنهاد میشود حتما دیوار مشترک برداشته شود.


چیدمان مبلمان 


اگر بودجه کافی برای تغییر مبلمان ندارید ، ابتدا مطمئن شوید که با برداشتن دیوار ، چیدمان مبلمان بهتر میشود و تغییر در فضا ایجاد میکند تا از در هزینه ها صرفه جویی کنید . 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب