سرامیک با طرح سنگ زیباتر نیست؟

انتخاب سرامیک طرح سنگ

سرامیک با طرح سنگ زیباتر نیست؟

در بین معماران و طراحان داخلی، سرامیک های پرسلانی محبوب ترین مواد برای پوشش کف و دیوار هستند. سرامیک های سایز بزرگ به عنوان یک متریال جدید و پیشرو در ویترین انتخاب و مورد توجه طراحان داخلی با سبک های مختلف از مدرن تا کلاسیک قرار گرفته و پوششی ایده آل و منحصربفرد با کاربردهای وسیع، ویژگی خاصی پیدا کرده است. به عنوان یک ماده چند منظوره در صنعت ساخت و ساز قرار می گیرد.


سرامیک طرح سنگ به عنوان متریالی جدید و جذاب


اسلب های سرامیکی طرح سنگ محصولی از ترکیب خاک رس، فلدسپات یا گرانیت است که در فشار و دمای بسیار بالا پخته و متراکم می شود و نسبت به سرامیک های معمولی دارای خواص و مقاومت بالاتری است و در حال حاضر این اسلب ها تا طول 3 متری هم تولید می شود. این نوع سرامیک ها از مواد طبیعی، پوشش یکپارچه و طرح های اقتباس شده از سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر اونیکس و گرانیت های خاص ساخته شده اند.  این سرامیک ها به عنوان بهترین ماده جایگزین برای استفاده در کف و دیوار با مزایایی حتی بیشتر از سنگ عرضه میشوند.


کاربرد سرامیک های طرح سنگ در دکوراسیون داخلی


اسلب های طرح سنگ به دلیل جلوه خاص و خواص فیزیکی و شیمیایی شگفت انگیز و اندازه های بزرگ، علاوه بر استفاده در کف و دیوار در ساخت پیشخوان و جزیره آشپزخانه و رویه کابینت، سینک سرامیکی و سینک آشپزخانه، ساخت وسایل تزئینی مانند به عنوان میز و سایر محصولات به خصوص نمای ساختمان ها و فضاهای تجاری و صنعتی نیز کاربرد فراوانی دارد. باید به این نکته توجه داشت که امروزه با وجود چسب کاشی متنوع نصب این سرامیک ها بسیار آسان است. 


سرامیک طرح سنگی رقیب اصلی سنگ طبیعی


سرامیک ها یا اسلب های سایز بزرگ، سرامیک هایی در قطعات بزرگ هستند که به دلیل یکپارچگی برای کف و دیوار یکدست و زیبا به حساب می آیند. این روزها اسلب های سرامیکی با طرح های سنگی و اسلب های سنگ طبیعی متریال های رقیب هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. برخی سنگ‌ها را طبیعی می‌دانند و با وجود اینکه سرامیک‌ها از مواد کاملاً طبیعی ساخته شده‌اند، برخی سنگ را در مقایسه با سرامیک می‌دانند. چون مستقیما از سنگ اولیه معادن درست می شود آن را طبیعی می دانند. اینکه کدام یک را انتخاب می کنید به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله: میزان استفاده از فضا، هزینه، سلیقه کارفرما و ... در ادامه مطلب در مورد مزایای سرامیک طرح سنگ، دانستن مزایا و معایب هر نوع متریال صحبت کرده ایم تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. 


مزایای سرامیک طرح سنگ 


• قیمت به صرفه : سرامیک بسیار ارزانتر از سنگ است.
• وزن کمتر: زمانی که در ساختمان به جای سنگ از سرامیک استفاده شود، وزن روی ساختمان کمتر می شود و این موضوع از نظر ایمنی و مسائل زلزله حائز اهمیت است.
• سایز بزرگ اسلب سرامیکی: سایز بزرگ اسلب سرامیکی برای پوشش سطح کف یا دیوار و استفاده در کانترها و سطوح و قسمت هایی از ساختمان بسیار مناسب است.
• طرح و رنگ متنوع : امروزه تمامی طرح های طبیعی به صورت پرسلان تولید می شود. سرامیک طرح سنگ در طرح ها و رگه های متنوع در رنگ های مختلف قهوه ای، زغالی، طلایی و سفید قابل تولید و عرضه هستند. 
• هزینه نگهداری کم و نظافت راحت: سرامیک از جمله موادی است که نیاز به مراقبت زیادی ندارد و هر نوع آلودگی و لک را می توان به راحتی با مواد شوینده مختلف از روی آن زدود.
• محکم و باودام : طرح سنگ سرامیک دارای مقاومت و استحکام بالایی است و در صورت نصب صحیح تا سالها ماندگاری دارد.
• ضد خش و مقاوم : سرامیک اسلب، مقاومت خمشی بالا تا 3 برابر سنگ، جذب آب کمتر از 0.2 درصد، مقاومت شیمیایی بالا در برابر لک و عدم نفوذ آلودگی، حفظ درخشندگی و عدم سایش، پایداری در برابر نور خورشید. و ضد حریق هستند.


آیا سرامیک طرح سنگ معایبی دارد؟


با توجه به نوع کاربرد مواد، برخی از ویژگی های مصالح را می توان به عنوان معایب در نظر گرفت. سردی سرامیک ممکن است یکی از معایب این ماده در برخی کاربردهایان در فضا باشد. اما با توجه به فناوری های گرمایش از کف، این مشکل قابل حل است. یکی دیگر از معایب سرامیک سختی آن است، در مقایسه با کفپوش های انعطاف پذیر و نرم (مانند پارکت)، ممکن است برای خانه هایی که افراد مسن یا کودکان در آن هستند مشکل ساز باشد. برای رفع این مشکل استفاده از موکت در قسمت هایی از خانه توصیه می شود.


سرامیک طرح سنگ در چه فضاهایی استفاده می شود؟


از سرامیک های طرح سنگ می توان در فضاهای مختلف مسکونی، تجاری، اداری و ... استفاده کرد، حتی این نوع سرامیک ها را میتوان  در سرویس بهداشتی هم  استفاده کرد.همچنین طرح مرمر یکی از پرطرفدارترین طرح ها برای دکوراسیون منزل است. اگر شما هم به جلوه طبیعی سنگ علاقه دارید می توانید از سرامیک های طرح سنگ استفاده کنید. طرح سنگ سرامیک به دکوراسیون منزل شما جلوه ای مجلل و زیبا می بخشد. سرامیک طرح سنگ به دلیل براق بودن، مقاومت در برابر رطوبت و شستشوی آسان در فضاهایی مانند پذیرایی، آشپزخانه، تراس و سرویس بهداشتی قابل استفاده است.


 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب