چطور اینترنتی کاشی و سرامیک بخریم ؟

خرید اینترنتی کاشی و سرامیک

چطور اینترنتی کاشی و سرامیک بخریم ؟


با کمی گشت و گذار و تحقیق در فضای اینترنت می توانید به راحتی صندلی، میز و سایر لوازم تزئینی را آنلاین خرید و فروش کنید، اما خرید اینترنتی کاشی و سرامیک سخت به نظر می آید.  سوالاتی که معمولا قبل از خرید برایمان مطرح میشود . مانند: چه کاشی برای خانه من مناسبه ؟ چه طرح و ضخامتی کاشی بخرم ؟  کاشی و سرامیک چقدر بخرم؟
در زمان قرنطینه های کرونایی خانه به یک دفتر، مدرسه، رستوران، علاوه بر یک اقامتگاه ساده تبدیل شد. گویی تازه متوجه شدیم که زیبایی عناصر مختلف و کاربردی بودن آنها چقدر بر بهره وری کار و روحیه ما تأثیر می گذارد و چقدر مشتاقیم که هر چه زودتر از شر وسایل اضافی و کاشی های زشت آشپزخانه یا سرویس بهداشتی خلاص شویم. وجود ویروس کرونا مشکل بزرگی بود که باعث میشد دست از خیلی کارها بکشیم.

 

مراحل خرید اینترنتی کاشی و سرامیک 


با توجه به اینکه حتی در خرید حضوری هم نیاز به راهنمایی و کمک فروشنده باتجربه برای انتخاب مناسب کاشی داریم، سوالی که بوجود می آید این است که آیا خرید اینترنتی کاشی و سرامیک امکان پذیر است؟


مرحله اول: کاشی برای کجا؟


این یک سوال کاملا ساده است که در واقع تفاوت اصلی کاشی بین کابینت آشپزخانه و کاشی حمام را مشخص می کند، زیرا انواع کاشی، سرامیک و پرسلان بر اساس کاربری (یا محل نصب) تولید می شوند.
همچنین تفاوت های قابل توجهی بین کاشی های دیوار و سرامیک های کف وجود دارد: اگرچه می توانید از سرامیک های کف به عنوان کاشی دیوار استفاده کنید، کاشی های دیواری تحمل ترافیک بالایی ندارند و در صورت نصب روی زمین به سرعت می شکنند.


مرحله دوم: سرامیک یا پرسلان؟


قبل از اینکه اقدام به خرید هر نوع کاشی کنید باید تفاوت میان سرامیک معمولی و پرسلان را بدانید :
پرسلان یکی از اعضای جدید خانواده کاشی و سرامیک است که با خاک رس با کیفیت بالاتر و تحت فشار و حرارت بسیار بالا تولید می شود. اگرچه مقاومت سرامیک های معمولی در برابر رطوبت و وزن زیاد، تغییرات شدید آب و هوایی زیاد است، اما جذب آب سرامیک های نوع پرسلان همچنان کمتر بوده و به همین دلیل در برابر رطوبت بسیار مقاوم تر از سرامیک های معمولی است. همچنین وزن سنگین نیز دارد.
سوالی که اینجا پیش میآید این است که : "چه زمانی از سرامیک پرسلان و چه زمانی از سرامیک معمولی استفاده کنیم؟" پاسخ این سوال به مرحله اول باز میگردد یعنی انتخاب بین سرامیک یا پرسلان ، به محل نصب  و بودجه ای که در نظر گرفته اید رابطه مستقیم دارد.
در فضاهایی که بیشتر در معرض رطوبت یا گرما و سرمای شدید هستند مانند نمای ساختمان، حمام و سرویس بهداشتی و کف آشپزخانه نیاز به نصب سرامیک پرسلان بیشتر می شود. البته به این مورد که سرامیک های پرسلان ظاهری زیبا دارند هم باید توجه داشت. 


مرحله سوم: چطور مدل های کاشی و سرامیک را از نزدیک ببینیم؟


معمولا اگر به فروشگاه های لوازم ساختمانی مراجعه کرده باشید ، متوجه میشوید که تمام مدل ها و طرح ها را میتوانید در فروشگاه مشاهده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید . اما یکی از چالش های بزرگ خرید اینترنتی این است که شما نمیتوانید از شوروم فروشگاه ها دیدن کنید. 

با آمدن ویروس کرونا خیلی از این چالش ها رفع شد . به دلیل طولانی شدن دوران کرونا ، فروشندگان برای رفع نیاز افراد روش های جدیدی برای فروش در نظر گرفتند. به طور مثال ارسال نمونه و مشاوره تلفنی تا مشتریان بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. به همین دلیل مشتریان توانستند علاوه بر کاشی ، مصالح ساختمانی مانند چسب کاشی و پودر بندکشی را به صورت آنلاین خریداری کنند. 


 


مرحله چهارم: چند متر کاشی و سرامیک بخریم ؟

برای محاسبه متراژ باید مساحت (طول*عرض) را بدست آورید. اما بهتر است بین 10 الی 15 درصد به این مساحت اضافه کنید و بعد سفارش دهید. به دلیل اینکه  امکان شکستن کاشی در حین جابجایی، نصب و حتی پس از نصب و استفاده وجود دارد. حتی پس از گذشت چند سال، دیوار پشت کاشی ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد و مجبور شوید برخی از کاشی ها را از بین ببرید. مبلغ خرید اضافی در صورت استفاده از کاشی های تزئینی یا کاشی های شیشه ای به 20 درصد افزایش می یابد.


مرحله پایانی : ما همیشه در کنار شما هستیم


خرید کاشی و سرامیک چیزی فراتر از یافتن رنگ و طرحی است که مناسب دکوراسیون منزل شما باشد. هر سرامیکی که تولید و به فروش می رسد کاربرد خاصی دارد و وظیفه یک فروشگاه اینترنتی یا حضوری خوب این است که مناسب ترین کاشی و سرامیک را مطابق انتظار شما به شما ارائه دهد. با این حال، دانستن رازهای خرید اینترنتی به شما کمک زیادی می کند تا خرید اینترنتی ایمن، راحت و مقرون به صرفه را تجربه کنید.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب