دکوراسیون حمام های کوچک

نکات طراحی حمام کوچک مدرن

 دکوراسیون حمام های کوچک


معمولا عرض حمام در خانه های کوچک کم است و فضای کمی برای آن در نظر گرفته میشود. حمام یک مکان لذت بخش است که بعد از  کارهای روزمره خسته کننده ، آرامشی در شما ایجاد میکند. به دلیل کوچک بودن حمام ممکن است با مشکلاتی مانند: نمی دانید حوله را کجا آویزان کنید و یا  دوش گرفتن سخت است  پیشنهاد میکنم وقتی برای خواندن این مقاله بگذارید تا به اوج آرامش برسید.


گسترش فضای دوش


اگر کابین دوش را در دکوراسیون سرویس بهداشتی انتخاب می کنید یا نمی خواهید حمام موجود را بازسازی و چیدمان آن را تغییر دهید، می توانید به مواردی توجه کنید. یکی از اولین و شاید قدیمی ترین روش ها استفاده از پرده دوش به جای پنل کابین دوش است. وقتی دوش نمی گیرید، پرده را باز کنید تا حمام بزرگتر به نظر برسد.
با انتخاب مدل کابین دوش مربعی به جای کابین دوش مربع یا مستطیل می توانید در فضا صرفه جویی کنید. یکی دیگر از راه های موثر برای بزرگتر نشان دادن فضای کابین دوش، برداشتن سینی دوش است.در دکوراسیون حمام کوچک، یک وان باریک و بیضی شکل را انتخاب کنید تا در فضا صرفه جویی کنید. اگرچه وان خوابیدن در آب را به ذهن متبادر می کند، اما این بار می توانید وان های کوچکی را انتخاب کنید. در این مدل های وان نشیمن که می توانند مربع یا بیضی باشند، می توانید از آب گرم لذت ببرید و به راحتی فضای سرویس بهداشتی خود را ارزیابی کنید.

شادابی و طراوت دیوارها


برخلاف بقیه خانه، دکوراسیون دیوار حمام تغییر چندانی نکرده است. در واقع رنگ، طرح و بافت دیوار، به خصوص در حمام های کوچک، تفاوت زیادی ایجاد می کند. بیایید این بار تغییری ایجاد کنیم و شروع به گسترش حمام از دیوارها کنیم. در اینجا چند پیشنهاد برای تزئین یک حمام کوچک وجود دارد که شگفت انگیزترین جلوه را ایجاد می کند.
بیایید با یک پیشنهاد دکوراسیون حمام مینیمالیستی شروع کنیم: رنگ آمیزی دیوارها به رنگ سفید. رنگ سفید به ویژه در حمام های تاریک، جلوه روشنایی دارد. با کاشی های دیواری یا فویل چسبنده، می توانید این تغییر را بدون بازسازی عمده ایجاد کنید. حتی می توانید نه تنها دیوارها، بلکه کف را نیز با رنگ سفید بپوشانید. برای افزودن یک عنصر تزئینی، از رنگ های پر جنب و جوش مانند زرد یا قرمز در محوطه دوش یا قسمت وان استفاده کنید.
انتخاب کاشی در دکوراسیون حمام کوچک بسیار مهم است. از کاشی هایی با رنگ های روشن مانند سفید، کرم یا شیری در کف دوش بدون وان استفاده کنید. همچنین می توانید مناطقی را که آینه نور را منعکس می کند، مانند پشت سینک یا کناره، با کاشی های رنگ روشن بپوشانید. برای یک حمام مدرن و جادار، الگوهای بزرگ را روی دیوارها قرار دهید. الگوهای پهن و بزرگ می توانند حس عظمتی به سرویس بهداشتی شما ببخشند.
یکی دیگر از ایده های مدرن دکوراسیون حمام، ایجاد حس فضا با استفاده از رنگ ها و بافت های مختلف است. برای مثال می توانید دیوار پشت توالت فرنگی را با چوب و دیوار درست کنار آن را با سرامیک آنتراسیت بپوشانید. دیوار دیگر را سفید رنگ کنید. بنابراین، بین سه رنگ و بافت مختلف احساس فضایی وجود دارد.

نکته : جهت نصب کاشی و سرامیک های حمام و سرویس بهداشتی باید از چسب کاشی که در برابر رطوبت مقاوم باشد ، استفاده کرد. 


استفاده بهینه از فضای روشویی


بعد از وان، قسمتی که بیشترین فضا را در دکوراسیون سرویس بهداشتی اشغال می کند، البته سینک و محیط اطراف آن است. اولین قدم این است که سینک حمام کوچک را عوض نکنید، بلکه باید کابینت حمامی را انتخاب کنید که روی آن قرار می گیرد. مدل کابینت حمام کوچک ایده آل یک کابینت شناور است. این کابینت حمام دیواری باعث می شود فضا بزرگتر به نظر برسد.
ارزیابی مساحت زیر آن نیز به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. در صورت تمایل می توانید مواد شوینده خود را در سبدی با درب در زیر سینک قرار دهید. در صورت تمایل می توانید با قرار دادن گیاهان در دکوراسیون سرویس بهداشتی ظاهری تزئینی داشته باشید.
بعد از انتخاب سینک می توانید یکی از مدل های کوچک سینک سرویس بهداشتی را انتخاب کنید. به لطف سینک داخلی می توانید در دو طرف کابینت فضایی برای قرار دادن وسایلی مانند صابون داشته باشید. از طرفی سینک بزرگتر جلوه وسیع تری به دکوراسیون سرویس بهداشتی می دهد.


انتخاب آینه های پهن


وقت آن است که یک کار مهم در دکوراسیون سرویس بهداشتی انجام دهید. هرچه آینه ای که در بالای سینک استفاده می کنید عریض تر باشد، دید به فضا بزرگتر می شود. این جلوه را می توانید با استفاده از کابینت حمام آینه دار ببخشید.


استفاده از لوازم دکوری


شما با وان، رنگ دیوار و کابینت ها ظاهری کلی به حمام خود داده اید. اکنون زمان آن رسیده است که برخی از لوازمی را که حمام را کوچک و شلوغ نشان می دهند، تغییر دهید. از آنجایی که کابینت حمام شما به اندازه کافی بزرگ نیست، توصیه می کنیم وسایل خود را با سبد روی زمین قرار ندهید. بهتر است قفسه های باریکی به دیوار اضافه کنید تا فضای پیاده روی را باریک نکنید.
همچنین می توانید لوازم آرایشی مانند حوله و دستمال توالت را در سبدهایی که از سقف آویزان می کنید قرار دهید. در حمام های کوچک بهتر است یک قفسه روی دیوار پشت توالت نصب کنید تا سبد لباس های کثیف را قرار دهید. با قرار دادن سبدهای کثیف در این قفسه ها در فضا صرفه جویی کنید. در دکوراسیون سرویس بهداشتی، استفاده از ماشین لباسشویی در یک سرویس بهداشتی کوچک ممکن است دشوار باشد و فضای زیادی را اشغال کند. پس بهتر است در آشپزخانه خود فضایی برای ماشین لباسشویی باز کنید.


 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب