چطور کاشی های دیواری را خودمان نصب کنیم ؟

راهنمای نصب کاشی دیواری

چطور کاشی های دیواری را خودمان نصب کنیم ؟


نصب کاشی های کف می تواند دشوار باشد.اما برای یک تازه کار، نصب کاشی های دیواری می تواند دشوارتر باشد. می توانید برای نصب کاشی های دیواری خود یک پیمانکار استخدام کنید، اما اگر بودجه کافی ندارید، نکات زیر می تواند به شما در نصب کاشی های خانگی کمک کند. باید به شما هشدار بدهم، این یک کار حرفه ای است، اما اگر خودتان این کار را انجام دهید، می توانید در هزینه حمام یا آشپزخانه خود صرفه جویی کنید.
اگر می خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک در شهر خود را جویا شوید. به عنوان مثال اگر به دنبال کاشی کاری در تهران هستید می توانید درخواست نصب کاشی و سرامیک را ثبت کرده و پس از مدت کوتاهی از پیشنهاد متخصصین فعال در بازار دیدن فرمایید. از آنجایی که این کارشناسان دارای تجربه هستند، می توانید با در نظر گرفتن این موارد و نظرات مشتریان قبلی آنها، انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.


انتخاب مواد لازم برای کاشی


اولین قدم در نصب کاشی، انتخاب متریال مناسب است. مواد مختلفی وجود دارد، بنابراین در این بخش نکاتی را برای شما ارائه کرده ایم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید:
• کاشی های دیوار را انتخاب کنید. برای این قسمت می توانید از فروشنده کاشی کمک بخواهید. کاشی های کف برای دیوارها سنگین هستند.
• اگر می خواهید کار را خودتان انجام دهید، کاشی های شیشه ای را انتخاب نکنید. نصب کاشی های شیشه ای کار بسیار دشواری است، حتی یک پیمانکار با تجربه نیز نباید نصب این نوع کاشی را انجام دهد مگر اینکه آموزش های خاصی را گذرانده باشد.
• برای بهترین نتیجه، کاشی های سرامیکی را انتخاب کنید. کاشی های سرامیکی بادوام و مقرون به صرفه هستند و رنگ ها و طرح های مختلفی دارند. نصب این کاشی برای افراد غیر حرفه ای بسیار آسان است.


آماده سازی


بدون داشتن ابزار و تجهیزات مناسب، نمی توانید کار خود را به خوبی تمام کنید. در اینجا چند نکته برای آماده سازی قبل از انجام کار وجود دارد:
• تجهیزات حفاظتی تهیه کنید. حتی متخصصان نیز باید از عینک و دستکش محافظ استفاده کنند. همچنین تمام دستورالعمل های مربوط به ابزارهای مختلف را بخوانید و در صورت امکان یک دوره آموزشی شرکت کنید.
• مطمئن شوید که دیوار کاملا تمیز و خشک است. شما باید رنگ اضافی را از بین ببرید و کاغذ دیواری خود را بردارید. سطح سیمانی بهترین گزینه برای نصب کاشی است، بنابراین ممکن است قبل از شروع کار بخواهید چنین سطحی را نصب کنید. اما برخی از کاشی ها روی دیوار خشک عملکرد بهتری دارند. در هر صورت، دستورالعمل کاشی را بخوانید.
•  سوراخ های موجود را قبل از نصب کاشی پر کنید.هیچکس نمی تواند سوراخ های زیر کاشی ها را ببیند، اما این سوراخ ها می توانند هنگام چسباندن کاشی ها و صاف نگه داشتن آن ها مشکل ایجاد کنند. همچنین، ممکن است مشکلاتی در میزان رطوبت وجود داشته باشد.


طراحی کاشی


هنگامی که شروع به نصب کاشی می کنید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. بنابراین، برای تعیین طرح مورد نظر خود قبل از شروع کار، نکات زیر را دنبال کنید:
• کاشی ها را قبل از شروع کار روی زمین قرار دهید. در این صورت می توانید با گزینه های خود بازی کنید و طرحی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید.
• یک برنامه آسان انتخاب کنید. طرح های جک و رانینگ باند طرح های محبوبی هستند و پیاده سازی آنها نیز آسان است.
• با رنگ ها و طرح ها بازی کنید. از استفاده از رنگ های مختلف و بازی با طرح های مختلف نترسید. اگر نمی خواهید تمام دیوار به چشم بیاید، می توانید از کاشی های رنگی یا کاشی های طرح دار استفاده کنید یا می توانید در کنار کاشی ها از قاب استفاده کنید.


نصب و راه اندازی


سخت ترین قسمت نصب کاشی ها، قرار دادن آنها روی دیوار و اطمینان از  تراز بودن آنهاست. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک نتیجه عالی داشته باشید:
• اکثرا دیوارهای خانه  بی نقص نیستند که باعث میشود  نصب کاشی ها در یک ردیف را دشوار باشند. از انتهای دیوار یا کف شروع نکنید، در عوض مرکز دیوار را پیدا کنید و نصب را از آنجا شروع کنید.
• یک تکه چوب صاف را در زیر خط راهنمای خود قرار دهید تا مطمئن شوید که یک ردیف مستقیم نصب می کنید. این کار از سر خوردن کاشی از روی دیوار جلوگیری می کند.
• از اسپیسرها استفاده کنید، آنها به ایجاد فاصله یکنواخت کمک می کنند. کاشی‌های سرامیکی زیادی وجود دارند که خود فاصله‌دهنده هستند، این کار باعث صرفه‌جویی  می‌شود.برای چسباندن بهتر است چسب کاشی استفاده کنید.


دوغاب کاری و تکمیل کار


 شما باید دوغاب و در برخی موارد بتونه بزنید تا کار خود را تمام کنید. این نکات به شما کمک می کند تا پروژه نصب کاشی خود را با موفقیت انجام دهید:
• از دوغاب مناسب برای کاشی خود استفاده کنید. هنگام مخلوط کردن، باید یک ماده غلیظ و خمیری داشته باشید. دستورالعمل های نوشته شده روی بسته بندی محصول را بخوانید .
• علاوه بر دوغاب، به گچ نیز نیاز دارید. در قسمتی که کاشی در کنار وان یا پیشخوان قرار دارد باید از گچ سیلیکونی برای پرکردن درز استفاده کنید.


نگهداری


در نهایت نگهداری مناسب از کاشی های دیواری خود را فراموش نکنید. در برخی موارد لازم است هر چند سال یکبار دوباره دیوار را بتونه کاری کرد و برخی از کاشی ها را نمی توان با مواد شوینده شیمیایی شست. برای داشتن یک دیوار عالی باید ساعت ها و روزها وقت بگذارید، پس آن را کامل و بی نقص بسازید!
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب