طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

دکوراسیون داخلی دفترکار

دکوراسیون داخلی دفترکار


دکوراسیون داخلی دفاتر کاری بسیار مهم است  اما متاسفانه برخی مدیران به آن بی توجه اند و باور دارند که جزو هزینه های اضافی است . دکوراسیون داخلی محل کار رابطه مستقیم با میزان بهره وری کارمندان و افزایش مشتریان دارد. کارمندان هر روز با لذت در محیطی زیبا و تمیز کار میکنند و مشتریان در کنار کیفیت خدمات ارائه شده ، جذب طراحی خلاقانه مدیران میشوند. اگر مدیر هستید و میخواهید محیطی مدرن ، شیک و خلاقانه ایجاد کنید ، با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید . 


مراحل کلی طراحی دفتر کار 


1. نیاز کارمندان و شرایط موجود در دفتر کار
 2. توجه به ابعاد دفتر
 3. انتخاب مبلمان مناسب 
4. چیدمان مبلمان
 5. انتخاب تجهیزات نورپردازی مناسب
 6. تقسیم بندی مناسب 
7. دسترسی آسان 
برای اجرای طراحی دفتر کار شما باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید و برای پیاده سازی از افراد متخصص کمک بگیرید. مراحل برنامه ریزی عبارتند از : 
- بررسی نیازها
- توجه به شرایط موجود
- طراحی براساس شرایط و نیازها
- تعیین امکانات در دسترس


اصول مهم در طراحی دفترکار


طراحی دفتر کار باید با نوع فعالیتی که در آن دارید ، متناسب باشد. همچنین میتوانید با استفاده از لوگو، معرفی خدمات و محصولات شرکت در طراحی،  شرکت را به طور شفاف به مشتریان معرفی کنید. 
موارد دیگری که در طراحی تاثیر گذارند عبارتند از : 
1-طراحی براساس ابعاد 
قبل از طراحی ابعاد دفتر باید اندازه گیری شود. زیرا در محیط های بزرگ ، می توان تنوع طراحی زیادی داشت و برخلاف آن در محیط های کوچک طراحی محدود تر است و باید با دقت بیشتری برای پیاده سازی طرح کاربردی انجام شود.


 
2-استفاده از متریال باکیفیت
معمولا دفترهای کاری علاوه بر کارمندان ، مراجعه کنندگانی هم دارند. استفاده از متریال درجه یک ، نتیجه چشمگیر و با دوامی به شما میدهد. به طور مثال میتوانید کفپوش ، کاغذ دیواری ، کاشی و سرامیک درجه یک و چسب کاشی و سرامیک استفاده کنید که علاوه بر ظاهر زیبایی ، طول عمر بیشتری هم دارند.  


3-ایجاد نقطه کانونی
معمولا طراحان در دفتر کار یک نقطه کانونی در نظر میگیرند. طراحی دفترکار به معنی این نیست که فقط بخش بندی انجام شود ، بلکه نوع و نحوه چیدمان اهمیت زیادی دارد. برای طراحی به بهترین شکل ، طراحان در دفترهای کاری معمولا یک نقطه کانونی در نظر میگیرند. به طور مثال در یک دفتر کاری میز کار مدیریت ، میز کار کارمندان و یا حتی یک تابلو به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته میشود که چیدمان بر اساس آن انجام میشود.


 
4-بخش بندی و پارتیشن‌بندی مناسب
بخش بندی درست فضای دفتر کار بسیار اهمیت دارد. ابتدا باید ببینید که به چند اتاق نیاز دارید و اینکه آشپزخانه و سرویس بهداشتی را در کجا قرار دهید. با پارتیشن بندی میتوانید فضا را بهینه سازی کنید.  با استفاده از بلوک‌های شیشه‌ای، پارتیشن‌های متحرک چوبی و شیشه‌ای، پارتیشن‌ها و المان‌های فلزی و شیشه‌ای قفسه‌بندی شده ، میتوان فضا را به بخش های مختلف و کاربردی تقسیم کرد. 

5-استفاده از افراد متخصص 
تنوع طراحی دفترهای کاری امروزی زیاد است . با توجه به اینکه هدف شما از این طراحی بهره وری است ، پیشنهاد میشود حتما از شرکت هایی که در زمینه طراحی دفترکار فعالیت میکنند ، مشاوره بگیرید. این شرکت ها با توجه به تجربه و دانشی که دارند ، میتوانند بسیار کمک کننده باشند. 


6-توجه به روحیات کارمندان
پارتیشن بندی اصولی و درست ، فضایی پویا و سرزنده ایجاد میکند. معمولا افراد در محیطی که باهم تعامل دارند و محدود نیستند ، بهره وری بهتری دارند. به همین دلیل امروزه با توجه به حفظ حریم خصوصی از پارتیشن های متحرک استفاده میشود تا کارمندان روحیات بهتری داشته باشند. 

 


عوامل تاثیر گذار در طراحی دفتر کار


1-نور مناسب : باید به گونه باشد که در ساعات کاری طولانی کسل کننده نباشد. 
2-استفاده از صندلی و مبلمان مناسب : به دلیل اینکه کارمندان ساعات طولانی روی آنها مینشینند ، باید طوری باشد که به آنها آسیب نزند.
3-رنگ مناسب : استفاده از رنگ های خنثی در دفترکار بهترین گزینه هستند. 
4-استفاده از گیاه : علاوه بر زیبایی تاثیر مثبتی روی فضا میگذارد.
5-کفپوش مناسب : دفاتر کاری معمولا رفت و آمد بیشتری دارند و همیشه باید تمیز باشند. پیشنهاد میشوند از کاشی و سرامیک های پرسلان با کیفیت ، مقاوم و ضد لک استفاده شود.
6-تجهیرات : برای گرمایش و سرمایش از وسایل کاربردی مناسب استفاده کنید. 
7-قفسه بندی : برای نظم دهی مدارک شرکت میتوانید از قفسه ها و شلف های چوبی استفاده کنید. 
8-عایق بندی مناسب : برخی از بخش های شرکت ممکن است ، سر و صدای بیشتری داشته باشند و تمرکز سایر بخش ها را بهم بزنند. بهتر است به عایق بندی مناسب توجه کنید.

 


نتیجه 


اصول کامل طراحی دفترکار در این مقاله گفته شد . امیدواریم با استفاده از آنها و ترکیب آنها با ایده های خودتان به یک نتیجه مطلوب برسید. توجه داشته باشید زیبایی در کنار کارایی اهمیت دارد ، به همین دلیل از هیچکدام غافل نشوید.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب