ترفند های براق کردن کاشی کدر

چطور کاشی را تمیز و براق کنیم؟

ترفند های براق کردن کاشی کدر


به صورت کلی کاشی ها بهترین انتخاب برای کفپوش هستند. با توجه به تنوع طرح و رنگ آنها با تمام سبک ها هماهنگ می شوند. نسبت به کفپوش های دیگر ، کفپوش سرامیک نیاز به مراقبت کمتری دارد ، زیرا امروزه انواع کاشی و سرامیک ها با چسب کاشی نصب میشوند که فوق العاده مقاوم هستند.  در اینجا میتوانید با ترفندهایی از کاشی و سرامیک به بهترین شکل مراقبت کنید. 


براق کردن کاشی و سرامیک بدون واکس : 


به مرور زمان گرد و خاک میتواند به سطح کاشی و سرامیک نفوذ کند. شوینده های کفپوش ها در حال تمیزی ، به مرور زمان کاشی ها را کهنه میکنند . دسته ای دیگر از افراد برای برق انداختن کاشی از واکس استفاده میکنند که  استفاده زیاد آن ، کم کم باعث زرد شدن کاشی می شود. همچنین این کار می تواند زمانبر باشد. لعاب های با کیفیت روی کاشی به پاک کردن آن کمک میکند. 
سوالی که اینجا پیش می آید این است که آیا میتوان کاشی کدر را براق کرد ؟
به طور کلی بله . با توجه به اینکه پاک کننده های طبیعی بسیار ایمن و موثر هستند. شما میتوانید با توجه به میزان کدری روش مناسب را انتخاب کنید. 
با استفاده از مخطوط آب گرم و صابون می توانید به نتیجه ای فوق العاده برسید. این کار را با سطل و طی زمین شور انجام دهید. همچنین میتوانید از ترکیب مایع ظرفشویی ، سرکه و جوش شیرین به براقی کف کمک کنید. 
آب گرم را میتوان با آمونیاک مخلوط کرد و روی کاشی ریخت . این کار باعث پاک شدن لکه و کثیفی میشود و همچنین به صورت همزمان سطوح را ضد عفونی میکند.اما توجه داشته باشید که مقدار آمونیاک بیش از حد نباشد ..
سیلر کاشی هم یک را برای براق کردن کاشی است اما توجه داشته باشید که سیلر انتخابی با نوع کاشی شما هماهنگ باشد.


5 راه آسان برای براق کردن کاشی بدون واکس


محصولات پاک کننده تجاری در تنوع زیادی عرضه میشوند اما ممکن است در دسترس نباشند و یا حتی انتخاب استفاده از انواع آن سخت باشد. با این روش ها میتوانید از محیط زیست در برابر مواد شیمیایی حفاظت کنید و همچنین در هزینه های خود صرفه جویی کنید. با استفاده از مواد طبیعی ، میتوانید خانه خود را تمیز و براق کنید.  


1-آب و سرکه


سرکه سفید علاوه بر براق کردن به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی برای میکروب ها محسوب میشود. پیشنهاد میشود افرادی که نوزاد کوچک دارند که چهار و دست و پا راه می رود ، از این روش استفاده کنند. ماده اصلی سرکه سفید اسید استیک است که چربی ، کف صابون کثیفی و رسوبات معدنی را در خود حل کرده و سطح را براق میکند.  
نصف فنجان سرکه را با دو گالن آب داغ مخلوط کنید . گرد و خاک کف را از بین می برد و به کف درخشندگی طبیعی میدهد. یک دستمال تمیز را به محلول آغشته کنید به کف بمالید . در ادامه با آب گرم تمیز دوباره کف را بشویید اما بعدش کاملا با یک پارچه تمیز خشک کنید تا لکه آبی باقی نماند.


2-آب و مایع ظرفشویی


مایع ظرفشویی ظروف را براق میکند ، همین کار را برای کفپوش نیز انجام میدهد. ¼ فنجان مایع ظرفشویی را با دوگالن آب مخلوط کنید. در صورتی که آب کثیف شد سریع آن را تعویض کنید تا رگه های کثیفی ایجاد نکند. زمانی که کف کاملا تمیز شد با آب تمیز مجدد بشویید و با یک پارچه تمیز کاملا خشک کنید تا لکه ایجاد نشود.  


3-جوش شیرین


جوش شیرین به عنوان یک لکه بردار عالی برای کاشی و سرامیک شناخته میشود. همچنین برای پاک کردن دوغاب های سرسخت ، لکه ها و کثیفی بسیار موثر است و میتوان جایگزین واکس کرد. ¼ فنجان جوش شیرین ، یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی و ¼ فنجان سرکه سفید را با 2 گالن آب مخطوط کنید و کف را بشویید و بعد کاملا خشک کنید.
اگر کاشی کف شما دارای لکه های سرسخت است ، پیشنهاد میشود که خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید و چند دقیقه روی سطح بگذارید و سپس با مخلوط جوش شیرین کف را بشویید. 
مراحل استفاده از خمیر جوش شیرین برای براق کردن کاشی :
2 الی3فنجان جوش شیرین ، ½ فنجان مایع ظرفشویی و آب گرم را مخلوط کنید. 
آن را روی کاشی بمالید و 10 دقیقه صبر کنید.
با استفاده از یک اسفنج یا مسواک لکه ها را پاک کنید. 
پارچه تمیز را با آبلیمو خیس کنید و روی کاشی ها ی تمیز شده بمالید.
در مرحله آخر کاشی ها را با آب گرم تمیز کنید و بعد کاملا خشک کنید. 


4-آبلیمو


آبلیمو یکی از روش های عالی برای براق کردن کاشی است. با استفاده از یک بطری که با آبلیمو پر شده ، آن را روی کاشی ها اسپری کنید. یک پارچه یا اسفنج تمیز را 10 دقیقه داخل آبلیمو بگذارید و بعد روی کاشی بمالید. توجه داشته باشید اگر مدت طولانی بماند میتواند به کاشی آسیب بزند. بعد از استفاده از آبلیمو حتما کاشی ها را تمیز بشویید.


5-آمونیاک


با استفاده از چند گالن آب و چند قطره آمونیاک میتوانید کاشی های براقی داشته باشید . مانند روش های دیگر بعد استفاده بشویید و خشک کنید.


از کاشی های تمیز و براق خود لذت ببرید.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب