باید های سرویس بهداشتی کوچک

طراحی سرویس بهداشتی کوچک

باید های سرویس بهداشتی کوچک


سرویس های بهداشتی این روزها در هر خانه ای به شدت مورد توجه قرار گرفته و سبک و  طراحی آنها از حالت سنتی به مدرن درآمده است.معمولا برای برخی افراد مهم است که سرویس بهداشتی زیبایی داشته باشند. امروزه خانه های کوچک تقاضای بیشتری دارند. معمولا در خانه های کوچک سرویس بهداشتی هم فضایی محدود و کوچک در نظر گرفته می شود که طراحی و چیدمان برایمان سخت میشود. با برنامه ریزی خوب ، بررسی نیاز ها و اولویت بندی آنها میتوان سرویس بهداشتی کوچک را به بهترین شکل طراحی کرد. 

 


کفپوش سرویس بهداشتی کوچک


کوچکی فضا نباید باعث شود که شما در طراحی بر اساس استانداردهای دکوراسیون داخلی احساس محدودیت کنید. 
کفپوش هایی که میتوان در سرویس بهداشتی ها استفاده کرد ، عبارتند از : 
1.    سرامیک و کاشی  (Ceramic tile)
2.    لمینیت  (Laminate flooring)   
3.    کاشی وینیل لوکس  (Luxury vinyl tile )
4.    سنگ طبیعی  (Natural stone tile ) 
5.    کاشی پورسلان   (Porcelain tile)
6.    بتن  (Concrete flooring)
7.    کاشی چوب پنبه  (Cork tile)



دیوار سرویس بهداشتی کوچک


در حال حاضر برای طراحی کف و دیوار تنوع در  مصالح ساختمانی زیاد شده است. مانند : سنگ،کاغذ دیواری ، چوب ، بتن و گچ . با توجه به اینکه تنوع مصالح زیاد شده است اما هنوز کاشی و سرامیک شیک و محبوب هستند با چسب کاشی به راحتی نصب می شوند. در اینجا تعدادی از مصالح ساختمانی قابل استفاده معرفی شده اند.


سنگ


مزایا : بادوام و مقاوم ، ضد آب ، آسیب پذیری خیلی کم 


کاغذ دیواری


مزایا : پوشاندن سطوح ناهموار،نصب آسان و نسبتا ارزان


 
انتخاب رنگ


رنگ هایی در بازار وجود دارند که مخصوص اتاق های در معرض رطوبت هستند و طیف رنگی گسترده ای هم دارند. با توجه به اینکه این رنگ ها ارزان اند و راحت میتوان دیوار را رنگ زد ، گزینه مناسبی هستند.  همچنین میتوانید رنگ را به راحتی با فضا و کابینت ها هماهنگ کنید. در انتخاب رنگ حتما به ابعاد فضا دقت کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.


توالت فرنگی


در سرویس بهداشتی های کوچک برای اینکه حس فضایی بزرگتر ایجاد کنید ، پیشنهاد میشود از توالت های فرنگی دیواری استفاده کنید ، زیرا فضای کمتری میگیرند و راحت هستند.
کلا توالت فرنگی ها در نوع ساده و دیواری تولید میشوند. در صورتی که از توالت فرنگی ساده استفاده می کنید ، میتوانید با ایجاد فقسه هایی کنار آن ، فضای اضافی آن را مخفی کنید. همچنین با این کار فضایی هم برای نگه داشتن لوازم بهداشتی و یا تزئینی ایجاد کردید. 


 
ترفند های مهم و کاربردی 


-    علاوه بر نکته های گفته شده ، برای انتخاب رنگ های جسورانه در سرویس بهداشتی کوچک ترسی نداشته باشید. زیرا به دلیل کوچک بودن فضا ، ارزش ریسک هزینه ای را دارد. شما میتوانید با یک طرح متضاد ، تعادلی بین حالت تیره و روشن ایجاد کنید.
-    برای اینکه سرویس بهداشتی بزرگ تر به نظر برسد، پیشنهاد میشود از کاشی هایی با ابعاد بزرگ استفاده کنید زیرا خرید و نصب آنها هم نیز آسان و ارزان تر است. 
-    با توجه به اینکه روشنایی تاثیر زیادی در طراحی شما دارد، میتوانید از روشنایی هوشمند قابل تنظیم و یا سوئیچ کم نور استفاده کنید.
-    استفاده بهینه از فضا یک امر ضروری است. سعی کنید از لوازمی که باعث شلوغی فضا میشوند دوری کنید. برای نگهداری لوازم ضروری حمام میتوانید از کابینت روشویی استفاده کنید تا لوازم ضروری را داخل آن قرار دهید. همچنین پیشنهاد میشود ، توالت فرنگی دیواری و کابینت را روی یک دیوار نصب کنید. 
-    حتما لازم نیست از روشویی های بزرگ استفاده کنید ، زیرا روشویی های کوچک هم نیاز شما را برطرف میکنند. در سرویس بهداشتی های مدرن با استفاده از خطوط خشن و یکنواخت و همچنین زاویه غیر مستقیم ، میتوانید یک چیدمان متفاوت و زیبا داشته باشید. 
-    با توجه به اینکه فضای کمی برای مانور دارید. میتوانید از درهای کشویی کوچک استفاده کرده و برای ساده تر جلوه دادن هم رنگ دیوار رنگ آمیزی کنید
-    برای اینکه فضای بیشتری در یک سرویس بهداشتی ایجاد کنید ، میتوانید وسایل و اتصالات را یکپارچه سازی کنید. مثلا با بودجه ای مقرون به صرفه میتوانید از شیر های دیوار استفاده کنید که بسیار شیک و لوکس هستند.
-    در سرویس بهداشتی های کوچک ایده نورپردازی خیلی محدود است . همان طور که میدانید نور طبیعی عامل روشن شدن و بزرگتر جلوه دادن فضا است . زمانی که از پنجره نور کافی دریافت نمیکنید ، میتوانید از چراخ دیوار کوب استفاده کنید. همچنین میتوانید از سقف های کاذبی که نور ملایمی دارند استفاده کنید. اگر نقشه ساختمان به شما اجازه ساخت یک پنجره دیواری کوچک را میدهد ، حتما بسازید.

 


کلام آخر


در این مقاله سعی شد با معرفی متریال و مصالح مورد استفاده در طراحی سرویس بهداشتی کوچک و همچنین بیان نکات و ترفندهای مهم و جذاب ، به شما کمک کنیم تا فضایی شیک ، کاربردی، زیبا و دلپذیر داشته باشید و از آن لذت ببرید.


 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب