کمد دیواری مدرن چه قابلیت‌هایی باید داشته باشد؟

کمد دیواری در دکوراسیون

با انواع کمد دیواری در دکوراسیون اتاق خواب آشنا شوید

کمد دیواری در اتاق خواب هر منزلی پیدا خواهد شد. مدل کمد دیواری ریلی در سال‌های گذشته محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. از جهت دیگر کمد دیواری پذیرایی نیز در بعضی منازل به مرتب کردن لوازم بسیاری کمک کرده است. ولی کمد دیواری مدرن چه قابلیت‌هایی باید داشته باشد؟

بیشتر تفاوت‌ها در کمد دیواری اتاق خواب مربوط به نوع باز و بسته شدن درها و نوع جایگیری خود کمد می‌باشد. ولی با این تعریف با اینکه کمد محیطی بسته است انواع گوناگونی دارد. هر کمد این قابلیت را دارد با هدف مشخصی طراحی و داخل منزل قرار داده شده باشد.

اصلی‌ترین نکته این می‌باشد که به عالی‌ترین حالت ممکن از کمد دیواری مدرن یا قدیمی خود بهره ببرید. استفاده کردن از کمد دیواری‌ها در فضای گوناگون منزل سبب می‌شود بهم‌ریختگی‌ها به کمترین صورت ممکن برسد و از جهت دیگر زیبایی را به محیط منتقل می‌کند.

در متن زیر انواع کمد‌های دیواری با توجه به نوع کارکرد و محیط قرارگیری بررسی شده است که عناوین آن به صورت زیر است.

انواع کمد دیواری‌های درون خانه:

  • معرفی ویژگی‌های کمد دیواری‌های معرفی شده
  • ابعاد کمد دیواری‌های معرفی شده
  • محل قرارگیری انواع کمد دیواری‌ها


کمد دیواری مدرن به سبک WALK-IN

این سبک کمد دیواری اتاق خواب محبوبیت بسیاری دارد. فضای لازم جهت نگهداری لباس‌ها و کفش‌ها و دیگر وسایل در کمد دیواری‌های WALK-IN موجود است. با اینکه در این سبک همه‌یاتاق به کمد دیواری‌ها اختصاص پیدا می‌کند ولی این به این مفهوم نیست که از آن به عنوان ویترین بهره برده می‌شود.

به طول معمول سبک WALK-IN در اتاق خواب‌های مستر مورد به کارگیری قرار می‌گیرد. در مورد اندازه آن باید به این نکته اشاره کنیم که هم قادر هستند در ابعاد کوچکی باشد و هم می‌تواند کل فضای اتاق خواب را به خود اختصاص دهند.

البته در انتخاب رنگ باید آگاهانه عمل کنید. رنگ‌های روشن به طور معمول فضای اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان خواهد داد. رنگ‌های تیره نیز سبب کوچک دیده شدن  اتاق خواب می‌شوند. تصمیم نهایی با شما می‌باشد.

طراحی این کمد دیواری اتاق خواب بسیار منعطف می‌باشد. شما فضای بسیاری برای طراحی نوع چینش درون کمد در اختیار دارید. از محل آویزان کردن لباس گرفته تا قسمت‌های نگهداری از کیف‌ها و کفش‌ها. با وجود این که کمد دیواری‌های WALK-IN فضای بسیاری را در اختیار استفاده کننده قرار خواهند داد، اگر درست قسمت‌بندی و طراحی انجام نشود سبب کاهش عملکرد مناسب خواهد شد.

اگر تمایل دارید از این کمد دیواری مدرن در اتاق خواب خود بهره ببرید نخست فضای مناسب برای جایگذاری آن را بیابید. سپس تحلیل کنید آیا قادر هستید به سادگی به دیگر نقاط اتاق خواب دسترسی داشته باشید. به علت فضای زیادی که در اختیار دارید شما قادر هستید لباس‌ها و لوازم خود را طبقه‌بندی کنید.

لباس‌های گرم یک گوشه و لباس‌های تابستانه در قسمتی دیگر. یا طبقه‌بندی لباس‌ها بر اساس رنگ. قسمتی از کمد WALK-IN را قادر هستید به کفش‌ و کیف‌های خود اختصاص دهید. با توجه به فضای بسیاری که این کمد دیواری‌ها دارد حتی قادر هستید یک قسمت را به فضای آرایش اختصاص داده و درون آن آینه بگذارید.

کمد دیواری مدرن به سبک REACH-IN

این سبک از کمد دیواری‌ها نیز در بسیاری از منازل مورد به کارگیری قرار می‌گیرد. این نوع کمد دیواری‌ها شباهت بسیاری به WALK-IN دارد و کوچک‌تر از آن می‌باشد. این نوع کمد دیواری‌ها بیشتر درون دیوار قرار خواهند گرفت. درب این مدل کمد دیواری ریلی و باز و بسته شو می‌باشد. در اغلب اوقات کمد دیواری REACH-IN برای آویزان کردن لباس بر روی یک میله افقی طراحی می‌شود.

امروزه عمق این کمد دیواری‌ها به اندازه آرنج دست انسان می‌باشد. طول کمد دیواری‌ها REACH-IN از 90 سانتی متر تا 240 سانتی متر متغیر خواهد بود. البته جا دارد اشاره کنیم که این مدل کمد دیواری ریلی فضای کمتری را اشغال خواهند کرد.

مشخصا کمد دیواری‌ها REACH-IN فضای کمتری را در خود جای خواهند داد بنابراین برای پر کردن آن باید نهایت توجه را به خرج دهید. تلاش کنید لوازمی که بیشترین فضا را در منزل می‌گیرند شناسایی کنید و آن را درون کمد دیواری‌های REACH-IN بگذارید.

اگر تمایل دارید این نوع کمد دیواری‌ها را درون اتاق خواب خود بگذارید باید در نظر داشته باشید نوع چینش لوازم درون آن باید با دقت صورت بگیرد. از شلوغ کردن بی‌مورد کمد دیواری‌های REACH-IN پرهیز کنید.

کمد دیواری مدرن به سبک LINEN

این کمد دیواری‌ها به صورت قفسه و طبقه‌بندی شده می‌باشد و بیشتر برای نگهداری لوازم خواب و بالشت و لوازم مورد بهره‌گیری در اتاق خواب مورد استفاده قرار خواهند گرفت. برعکس دو کمد قبلی که به آن اشاره شد، در کمد دیواری‌های LINEN فضای نگهداری لوازم به صورت طبقه طبقه می‌باشد.

اگر بخواهید درون این نوع کمد لباس بگذارید، باید آن‌ها را تا کنید و سپس به درون کمد LINEN انتقال دهید. این کمد دیواری‌ها نیز این توانایی را دارشته باشد که درب داشته باشد و هم می‌تواند باز باشد. مدل کمد دیواری ریلی سبک LINEN بیشتر محبوبیت دارد.

ظرفیت کمد LINEN اغلب کم وکوچک است و درون دیوار قرار میگیرد. معمولا این کمد دیواری در جایی قرار خواهند گرفت که همه‌ی اشخاص خانواده قادر باشند به آن دسترسی داشته باشند. به طور نمونه فضای میان حمام و فضای بهداشتی محل مناسبی برای قرار دادن این کمد دیواری می‌باشد. برخی از طراحان این مدل از کمد دیواری‌ها را در گوشه‌ای از حمام قرار خواهند داد.

اگر در فکر جمع‌آوری لوازم اتاق خواب و حمام خود هستید کمد دیواری‌های LINEN مناسب‌ترین توصیه برای شما است. لوازم با ارتفاع را حد الامکان درون این نوع کمد نگذارید به این علت که فضای درون کمد را اشغال خواهد کرد.

کمد دیواری مدرن به سبک KITCHEN

همان طور که از نام این کمد دیواری‌ها پیدا است درون آشپزخانه یا در نزدیکی آشپزخانه قرار دارد. برخی از کمد‌های KITCHEN با درب باز و بسته خواهند شد. مدل کمد دیواری ریلی KITCHEN نیز در بازار موجود می‌باشد. ولی عده‌ای ترجیح می‌دهند کمد دیواری‌های خود به طور کامل درب نداشته باشد تا لوازم دکوری درون آن مشحص شود.

البته سازکار کمد دیواری‌های KITCHEN با سایر کمد دیواری‌ها با دقت به موقعیت آن کمی فرق دارد. ارتفاع این نوع کمد اغلب نسبت به کمد دیواری‌های دیگر اندکی بیشتر می‌باش . درون کمد دیواری‌های KITCHEN قفسه‌های بسیاری برای جایگذاری شیشه ادویه‌ها و چاشنی ها و … موجود است.

شما حتی این توانایی را دارید که ظروف چینی و لوازم آشپزخانه خود را نیز درون قفسه‌های این کمد دیواری‌ها قرار دهید. اگر کمد KITCHEN، درون آشپزخانه شما قرار دارد همین طور قادر هستید لوازم نظافت و شست و شو و سطل زباله را درون آن بگذارید.

کمد دیواری مدرن به سبک UTILITY

این نوع کمد دیواری‌ها مخصوص نگهداری تمام وسایل هستند که اغلب اوقات در نزدیکی گاراژ یا در گوشه‌ای از منزل قرار خواهند گرفت. از لوازم نظافت گرفته تا لوازمی که کمتر مورد استفاده هستند در این کمد قرار خواهند گرفت. این کمد‌ها بیشتر به صورت قفسه‌ای و با ارتفاع زیاد می‌باشد.

کمد دیواری‌های مدرن به سبک WARDROBES

این کمد دیواری‌ها بیرون یا درون دیوار قرار خواهند گرفت. کمد دیواری WARDROBES ترکیبی از قفسه و آویز لباس می‌باشد. فضای بسیاری به وسیله این کمد دیواری‌ها برای استفاده‌کنندگان به وجود می‌آيد. عمق این کمد دیواری‌ها بستگی به فضایی که موجود است که از 40 سانتی متر شروع و تا تا 100 سانتی متر ادامه دارد.

کمد دیواری پذیرایی ایده‌ای تازه‌ای در طراحی فضای داخلی

جدیدا کمد دیواری پذیرایی مورد استقبال بسیاری از اشخاص در طراحی قرار گرفته است. محل قرارگیری این کمد همان طور که از نامش مشخص  می‌باشد در بخشی پذیرایی خانه است. درون این کمد دیواری پذیرایی قفسه‌ها به صورت طبقه‌بندی شده با ارتفاع مناسب محلی برای نگهداری ظروف و لوازم  تزیینی آشپزخانه می‌باشد.

البته کمد دیواری پذیرایی دارای درب می‌باشد اما برای سادگی استفاده از آن، مدل کمد دیواری‌های ریلی بیشتر مورد محبوبیت قرار گرفته است.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب