چطور با سنگ آشپزخانه مدرن یک فضای شیک و متفاوت طراحی کنیم؟

دکوراسیون آشپزخانه خاص

دکوراسیون آشپزخانه خاص با سنگ

چطور با سنگ آشپزخانه مدرن یک فضای شیک و متفاوت طراحی کنیم؟

سنگ آشپزخانه مدرن در دو دسته طبیعی و مصنوعی وجود دارند. بهره‌گیری از سنگ در دکوراسیون آشپزخانه ترند بسیار مهم سال ۲۰۲۰ بود. از انواع سنگ طبیعی و مصنوعی در بخش‌های گوناگون آشپزخانه قادر هستید استفاده کنید:

  1. صفحه روی کابینت
  2. صفحه روی جزیره
  3. دیوار بین کابینت‌ها
  4. کفپوش
  5. بدنه جزیره
  6. سینک ظرفشویی

 به این علت که سنگ‌هایی مانند کورین یا کوارتز متریال‌های تقریبا تازه‌ای هستند، به ویژه در کشور ما هنوز جا نیفتاده و انتخاب رنگ و مدل و هماهنگی آن با دیگر بخش‌های آشپزخانه امکان دارد برای شما چالش برانگیز باشد. لذا موضوع مورد صبحت ما در این مقاله چگونگی بهره‌گیری از این سنگ‌ها در بخش‌های گوناگون آشپزخانه و تعدادی طرح پیشنهادی می‌باشد.

انواع سنگ آشپزخانه مدرن


سنگ طبیعی مانند گرانیت یا مرمر

سنگ مصنوعی مانند کورین، کوارتز یا مارمونایت


هر کدام از این انواع سنگ آشپزخانه جدید مزایا و معایبی ویژه خود را دارا می‌باشند که شما با دقت به نیازها و سلیقه خود یکی را می‌توانید انتخاب کنید. سنگ طبیعی روی کابینت یا نوع مصنوعی آن طرح و رنگ.های بسیاری دارند که انتخاب بین آن‌ها سخت است. همین‌طور تصمیم‌گیری در مورد فضای و نحوه نصب سنگ‌ها نیز بسیار قابل اهمیت است.

طرح‌های کلاسیک در آشپزخانه‌های کلاسیک

شما در انتخاب طرح سنگ آشپزخانه مدرن هیچ محدودیتی نخواهید داشت. در آشپزخانه‌های کلاسیک مناسب‌تر می‌باشد از طرح‌های رگه دار و شلوغ بهره ببرید. اگر تمایل ندارید برای استفاده از سنگ آشپزخانه مدرن روی دیوار خیلی هزینه کنید قادر هستید تنها چند سانتی‌متر از محل اتصال صفحه کابینت و دیوار را با سنگ پوشش دهید.
این عمل احتمال نفوذ آب به درون کابینت‌ها را به حداقل می‌رساند. همین طور با یک خلاقیت هوشمندانه می‌توانید یک میز کوچک روی جزیره خود قرار دهید و فضای بیشتری برای آماده سازی مواد غذایی یا صرف غذا روی میز  طراحی کنید.

سنگ ویژه اپن باید طرح دار باشد نه ساده!

این یک قانون نیست. ولی یک کمک بزرگ برای انتخاب یک سنگ آشپزخانه تازه و منحصر به فرد می‌باشد. اگر سنگ روی اپن را سفید یا مشکی ساده انتخاب کنید مشکلی به وجود نمی‌آورد، ولی توقع نداشته باشید در آخر کار آشپزخانه‌ای شیک و متفاوت از بقیه داشته باشید.
فرآیند تولید سنگ‌های مصنوعی مانند کورین و کوارتز به صورتی است که طرح‌های ماهر، با رگه‌های ابریشمی و رنگ دانه‌های شفاف در دل سنگ‌ها به وجود می‌آورند. به این علت که رنگ دانه‌ها با دیگر مواد تشکیل دهنده سنگ آشپزخانه مدرن ترکیب شود.

بنابراین چه چیزی جلوی ما را خواهد گرفت که از این طرح‌های فوق العاده زیبا در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده نکنیم؟ سنگ مخصوص اپن در اصل ویترین آشپزخانه و نماینده سبک خاص طراحی آشپزخانه شما می‌باشد. به علاوه اپن گاهی اوقات به عنوان میز غذاخوری نیز قابلیت استفاده دارد پس مناسب‌تر می‌باشد سنگ ویژه اپن را ساده انتخاب نکنید.

سینک ظرفشویی با سنگ آشپزخانه مدرن

اگر ژورنال‌های آشپزخانه.های مدرن را ورق زده باشید بی‌شک به سینک‌های ظرفشویی که با انواع سنگ آشپزخانه جدید طراحی شده‌اند روبه رو شده‌اید. خوشبختانه انواع سنگ طبیعی و مصنوعی توانایی این را دارند که به عنوان متریال اصلی سینک ظرفشویی نیز به کار برده شوند.

حتما واژه‌های سینک گرانیتی، یا سینک کورین و کوارتز به گوشتان رسیده است. اگر در حال انجام طراحی تازه‌ای برای دکوراسیون آشپزخانه خود هستید زیباتر است سینک ظرفشویی یا اجاق گاز یا هر دو را روی جزیره کار بگذارید و از مزایای این طرح بسیار جدید و هیجان انگیز لذت ببرید.
نکته جالب این می‌باشد که شما قادر هستید سینک ظرفشویی را با سنگ روی جزیره یکپارچه کنید! برای این عمل نیز قادر هستید از سنگ طبیعی روی کابینت مانند گرانیت بهره ببرید هم انواع سنگ مصنوعی را به کار ببرید.

در آشپزخانه‌های مدرن و سینک‌های یکپارچه با سنگ کابینت آشپزخانه اغلب از سینک ظرفشویی توکار به کار گرفته می‌شود. به این علت که سینک‌های توکار ظرفیت و زیبایی بیشتری نسبت به نوع روکار دارا می‌باشند و بیشتر در آشپزخانه‌های مدرن با سنگ آشپزخانه مدرن نصب می‌شوند.

سنگ آشپزخانه با رنگ تیره

اگر تمایل به خرید سنگ آشپزخانه جدید با رنگ تیره دارید حتما از کابینت‌های روشن بهره ببرید. در سال ۲۰۲۰ رنگ‌های شاد و روشن به آشپزخانه‌ها راه پیدا کرده است. رنگ‌هایی مانند زرد، آبی و سبز بیشترین محبوبیت را برای رنگ کابینت دارند.

لذا اگر کابینت‌های شما رنگ روشن است، آن زمان با خیال آسوده می‌توانید سنگ طبیعی روی کابینت را تیره انتخاب کنید. بدون اینکه نگران تیرگی و دلگیر شدن آشپزخانه خود باشید. حتی این ترکیب بسیار زیباتر و چشمگیرتر از سنگ کابینت آشپزخانه سفید می‌باشد.

دیوارها را با سنگ آشپزخانه مدرن پوشش دهید

شاید تصور یک دیوار سنگی برایتان دشوار باشد ولی چنین چیزی کاملا امکان پذیر است. مزیت بزرگ بهره‌گیری از انواع سنگ آشپزخانه جدید به عنوان دیوارپوش آشپزخانه این می‌باشد که لکه‌های چربی و بخار آب روی آن به سادگی پاک خواهد شد.

دغدغه بزرگ بسیاری از بانوان خانه دار تمیز نگه داشتن دیوارهای آشپزخانه می‌باشد که با بهره‌گیری از سنگ‌های مدرن آشپزخانه کاملا برطرف خواهد شد. شما این توانایی را دارید که حتی پس از سرخ کردن مواد غذایی و پاشیده شدن روغن روی دیوار، با یک دستمال مرطوب آن را کاملا تمیز و مثل روز اول تمیز و براق کنید.

جزیره با سنگ کوارتز

کوارتز با توجه به مزایای بسیاری که دارد خیلی زود تبدیل به یک رقیب جدی برای گرانیت شده است. باعث این اتفاق سطح غیرمتخلخل کوارتز می‌باشد که در مقایسه با گرانیت آن را بهداشتی و ضد لک خواهد کرد. سطح متخلخل گرانیت با آب بندی برطرف خواهد شد ولی به مرور زمان همین آب بندی سبب فرسودگی و آسیب جدی گرانیت می‌شود.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب