دکوارسیون داخلی سبک کلاسیک چیست؟

معماری به سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟

شناخت المان‌های گوناگونی که در سبک کلاسیک کاربرد دارند قادر است به اشخاص برای رسیدن به طراحی مورد پسند خود یاری کند و تعیین کند که طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟ پس اگر با این سبک از دکوراسیون داخلی آشنا نیستید به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید.

دکوارسیون داخلی سبک کلاسیک چیست؟

 بعضی اشخاص تصور می‌کنند که طراحی سبک کلاسیک و سبک سنتی هر دو یک چیز هستند. ولی این گونه نیست آنچه که در جامعه هنری ما به عنوان سنتی شناخته شده است برگرفته از فضای بومی و سنت‌های گذشته ایرانی می‌باشد، در صورتی که طراحی کلاسیک به سبک سنتی غربی اشاره می‌کند، و خصوصیت‌هایی که از روم و یونان باستان وارد زندگی اروپاییان، نمای خانه و وسایل دکوراتیو آن شده است را به یاد می‌آورد.

در نتیجه آنچه که در اکنون به عنوان سبک کلاسیک مرسوم است، بر پایه هنر دوره‌ی رنسانس و معماری یونان باستان می‌باشد.

معماری به سبک کلاسیک

برای آن‌که قادر باشید به صورت کامل سبک کلاسیک را به اجرا در بیاورید می‌بایست محیط بیرونی و داخلی خانه را تطابق یافته با این سبک طراحی نمایید. بعضی اوقات  مالکان از آغاز با هدف دارا بودن منزلی کلاسیک از مهندسان طراحی چنین منزلی را درخواست می‌کنند.

 ولی بعضی مواقع با انجام دادن بازسازی قادر هستید روح معماری کلاسیک را در محیط جاری کرد. برای دارا بودن منزلی به سبک کلاسیک فونداسیون بنا و استحکام آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

تاثیرگذاری نقش ستون:

ستون‌های مرتفع و با سر ستون‌های سنگی و نقش‌های چشم نواز در قسمت‌های گوناگون خانه از درب ورودی، ایوان تا درون خانه و در بخش‌هایی از سالن مشاهده می‌شود. وجود داشتن ایوانی بزرگ که  طاق بلند و گنبدی شکل داشته باشد شکوه و جذابیت را در بخش بیرونی بیشتر می‌کند.

به صورت معمول درب‌های ورودی از جنس چوب طبیعی برگزیده می‌شود، اگرچه بهره‌گیری از چوب طبیعی وزن درب را بالاتر خواهد برد ولی این سبک نیازمند عنصرهای اصیل و ماندگار همانند چوب و سنگ با حکاکی‌های جذاب است.

گچ‌بری و نقش و نگارهای زیبا

در بخش‌های داخلی خانه سقف دارای گچ‌بری‌های زیبا و پر از نقش و نگار می‌باشد و در بعضی اوقات قادر هستید در عوض گچ‌بری از پلاستر یا فوم بهره ببرید.

به وجود آوردن نقاشی‌هایی با جزئیات زیاد و رنگ‌های درخشان بر روی دیوار و درون قاب‌های گچ‌بری قادر است وقار و شخصیت سبک کلاسیک در طراحی منزل را به زیبایی نمایش دهد. همین طور ایجاد طلاکوب و کارهای دستی بر روی درب اتاق‌ها از جمله زیبایی‌های دکوراسیون داخلی کلاسیک خواهد بود.

کفپوش خانه قادر است از جنس مرمر و یا سرامیک‌هایی با نقش و نگارچشم نواز باشد. همین طور بهره‌گیری از پارکت به عنوان نمایی چوبی در دکوراسیون کلاسیک جایگاه بخصوصی را دارا می‌باشد.

دکوراسیون کلاسیک و طراحی وسایل خانه:

لوازم دکوراتیو با قابلیت‌های ویژه به مخاطب توضیح می‌دهد که سبک کلاسیک چیست، و اصالت و زیبایی این سبک را به نشان خواهد داد. شاید صادقانه بتوان گفت طراحی کلاسیک یکی از پرهزینه ترین و گران قیمت‌ترین طراحی‌ها است، ولی سلیقه اشخاص در انتخاب اشیاء  لوکس و عتیقه و به وجود آوردن زیبایی‌های ماندگار سبب می‌شود، طراحی کلاسیک محبوبیت زیادی دارا باشد.

مبلمان خانه در معماری کلاسیک بسیار تاثیرگذار می‌باشد، وجود مبلمان سلطنتی با نقش و نگارهای پیچیده و متقارن و منبت کاری‌های ظریف و جداب تمایز سبک کلاسیک را نمایش می‌دهد. خط‌های منحنی و پایه‌های حکاکی شده میز و گل میز فوق‌العاده و دیدنی و زیبا خواهد بود.

انواع پارچه و اکسسوری‌ها

پارچه‌هایی که برای مبلمان استیل یا سلطنتی برگزیده می‌شوند، جنس اعلایی می‌بایست داشته باشد، پارچه‌های زربافت، کرباس، با طراحی‌های گلدار و نقش‌های ریز و با جزئیات بسیار جذابیت مبل کلاسیک را زیاد می‌کنند.

پنجره‌های بزرگ و مرتفع با پرده‌هایی سنگین که پوشانندگی بسیاری دارا می‌باشند، قادر هستند به مخاطب شرح بدهد که سبک دکوراسیون کلاسیک چیست، و از جذابیت‌های خیره کننده‌ای که در قالبی از تفاخر و شکوه نشان می‌دهد. جنس پرده‌ها قادر است از مخمل یا ساتن باشد و طرح‌های راه راه در کنار ستون‌های مرتفع سالن بر وجود داشتن خط عمودی در سبک کلاسیک تاکید کند.

تاثیرگذاری لوستر، آینه و لوازم منزل

لوسترهای بزرگ از جنس برنج درخشش محیط را چندین برابر خواهند کرد و بهره‌گیری از  شمعدانی‌های نقره اندود که با تقارن و ترتیب بر روی کنسول‌های منقوش چیده شده‌اند، ظرافت و زیبایی را در محیط انتشار خواهند داد.

فرش‌های بزرگ و نفیس قادر هستند بخش‌هایی از سالن را پوشش دهند در صورتی که گلدان‌های سفالی لعاب دار بزرگ در گوشه و کنار قرار دارند.

از آنجایی که خط‌های شکسته و زاویه دار در سبک کلاسیک جایگاهی ندارد، بیشتر اشیا از طرح منحنی و دایره تبعیت می‌کنند، و رنگ‌هایی که برای آن‌ها برمی‌گزینند، الهام گرفته از طبیعت است، رنگ‌هایی مثل عنابی، یشمی، فیروزه‌ای، کهربایی، نقره‌ای، عاجی، صدفی، و به صورت کلی رنگ‌هایی که رام بوده و هارمونی متعادلی را ایجاد می‌کنند.

رنگ دیوار و لوازم

رنگ دیوارهای قادر است سفید باشد تا پس زمینه‌ی درستی را برای سایر اشیاء دکوراتیو به وجود بیاورد، ولی سفیدی آن مب‌بایست ملایم باشد و قادر است به کمک رنگ‌های شیری و کرمی خنثی بودن رنگ سفید را کمتر نشان دهد.

نور در سبک کلاسیک جایگاه بخصوصی را دارا می‌باشد، در طول روز به سبب پنجره‌ای بزرگ نور را به داخل هدایت می‌شود، و در شب بهره‌گیری از لوسترهای چلچراغ، حباب‌های نورانی، شمعدان‌ها و موجود بودن سایر اشیاء دکوراتیو از جنس نقره و طلا و رنگ‌های کروم درخشش و تلالو فضا را چندین برابر می‌کند.

سخن آخر:

به این صورت برای دست یافتن به سبک کلاسیک می‌بایست لوازم دکوراتیو درخشان را در محیطی با شکوه و چشم نواز استفاده کرد و هنر و زیبایی را به نشان داد.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب