چند نکته مهم برای خرید شامپو بچه مناسب

شامپو برای نوزادان

راهنمای خرید شامپو برای نوزادان و خردسالان

پوست کودکان شکننده و مستعد خشکی می‌باشد به همین علت مناسب‌تر است از صابون‌های ملایم و شامپوهایی که عاری از مواد شیمیایی، مواد نگه‌دارنده‌ و انواع عطرهای تند باشد‌‎ و قادر باشند لطافت و شادابی پوست و موی کودک را حفظ کنند، بهره برد. با مقایسه انواع شامپو بچه این توانایی را دارید که یکی از مناسب‌ترین شامپوها را که مخصوص پوست و موی کودک شما می‌باشد را انتخاب کنید.
جالب است که  بدانید، استفاده‌ کردن مداوم از محصولات نامناسب قادر است آسیب‌های جدی به بدن عرزند دلبند شما وارد کند و سبب به وجود آمدن بیماری‌های بسیاری از جمله آسیب و اختلالات رشد مغزی، اختلال در هورمون‌ها و حساسیت جدی پوستی شود. با این وجود اگر نگران سلامتی نوزاد خود هستید، باید در انتخاب و مقایسه انواع شامپو بچه توجه و حوصله کافی به خرج دهید. در ادامه این مطلب شما را با همه‌ی نکاتی که برای انتخاب و خرید مناسب‌ترین شامپو بچه، باید مطلع باشید، آشنا خواهیم کرد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم برای خرید شامپو بچه مناسب

سلامت پوست و موی کودکان اهمیت بسیاری دارد. به همین علت، وجود شامپوهای گوناگون در بازار، گاهی والدین را در انتخاب بهترین شامپو برای نوزاد یا کودک خود دچار سردرگمی خواهد کرد. البته باید دقت داشته باشید که پوست سر هر کودکی با دیگری متفاوت می‌باشد. شما باید زمان انتخاب شامپو، به خصوصیت‌های خاص پوست و موی فرزند خود دقت داشته باشید. ولی به صورت کلی برای انتخاب مناسب‌ترین شامپو بچه این توانایی را دارید که به موارد زیر توجه کنید.

شامپو بچه ضد ریزش مو

ویتامین مورد نیاز پوست و موی کودک باید تامین شود تا از ریزش موها پیشگیری شود. از این‌ جهت، مناسب‌ترین شامپو بچه برای رشد مو محصولی می‌باشد که غنی از انواع ویتامین‌ها باشد. به عنوان نمونه، ویتامین E برای تقویت موها بسیار سودمند می‌باشد و شامپوهای حاوی این ویتامین قادر هستند از ریزش موهای کودک جلوگیری کنند و به ترمیم موهای آسیب دیده نیز یاری کنند. همین‌طور، شامپو بچه ضدریزش مو این توانایی را دارد که گزینه مناسبی برای بزرگسالانی باشد که دچار ریزش مو هستند.

شامپو بچه فاقد سولفات

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، شامپوهایی که در ترکیبات خود دارای سولفات هستند، امکان دارد سبب بروز حساسیت‌، خشکی پوست سر و ریزش مو در کودکان شوند. ترکیبات سولفات حتی برای بزرگسالان نیز مضر می‌باشد ولی تاثیر آن در نوزادان و خردسالان بیشتر می‌باشد. بنابراین زمان خرید شامپو بچه اطمینان پیدا کنید که فاقد سولفات باشد.

همین‌طور شامپو بچه برای موهای کراتینه شده نیز مناسب می‌باشد به شرط این که بدون سولفات باشد. در حقیقت سولفات ماده‌ای مضر برای کراتینه مو می‌باشد و به تدریج اثر کراتینه موی شما را از بین خواهد برد. اگر شامپوی شما حاوی سولفات باشد، خیلی سریع موهای شما را به حالت پیش از کراتینه باز خواهد گرداند.

شامپو بچه برای شوره سر

شوره سر در بعضی از کودکان نیز همانند بزرگسالان شایع می‌باشد. البته بسیاری از موارد شوره سر در کودکان این توانایی را دارد که با انتخاب یک شامپوی مناسب برطرف کنید. استفاده کردن از شامپوی ضدشوره سبب کاهش چربی سر خواهد شد و میزان تولید شدن سلول‌های مرده را کم می‌کند.

انواع گوناگون شامپو بچه برای شوره سر در بازار وجود دارد ولی شامپو مناسب برای هر فرد امکان دارد با دیگری متفاوت باشد. در نتیجه احتمالا لازم می‌باشد به مقایسه انواع شامپو بچه بپردازید و چند شامپو را امتحان کنید تا شامپویی را بیابید که برای فرزند شما موثر واقع شود.

شامپو ضد حساسیت، ضد اگزما

در بیشتری شامپوهای بزرگسالان از موادی همانند پارابن، فتالات و سولفات بهره برده می‌شود. این مواد قادر است به پوست کودک آسیب زده یا حتی سبب حساسیت و اگزما شود. در اگزما، پوست خشک و قرمز می‌شود و قادر است در هر جایی از بدن کودک ایجاد شود. اگزما دارای خارش است و دردناک می‌باشد  و این توانایی را دارد که سبب بروز مشکلات جدی برای فرزند شما شود. در نتیجه، استفاده کردن از شامپوهای ویژه کودک هنگام شستشوی پوست و موی کودک ضروری باشد.

شامپو فاقد تحریک کننده چشم کودک

شامپو بچه شوینده بسیار ملایمی است و اغلب ترکیبات این‌ شامپوها به صورتی است که چشم‌های کودک را نمی‌سوزاند. در نتیجه، استفاده کردن از شامپو بچه مناسب علاوه‌بر محافظت از سلامت و شادابی مو و پوست کودک، تاثیر بسیاری در لذت بخشی حمام برای فرزند دلبند شما خواهد داشت.

شامپو بچه ارگانیک و فاقد مواد شیمیایی

پوست و موی نوزاد و کودک نسبت به بزرگسالان بسیار حساس‌تر می‌باشد. به همین علت، استفاده کردن از یک شوینده‌ مناسب که فاقد مواد شیمیایی مضر باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین هنگام خرید و مقایسه انواع شامپو بچه اطمینان پیدا کنید که شامپو ارگانیک بوده و فاقد مواد شیمیایی می‌باشد. همین طور از شامپوهایی با قدرت پاک‌کنندگی ملایم بهره ببرید، زیرا که عدم توجه به این موضوع قادر است سبب تحریک پوست کودک شما شود.

ترکیبات اصلی شامپو بچه

شامپوهای تولید شده برای کودکان قدرت شویندگی کم‌تری نسبت به بزرگسالان دارا می‌باشند. همین طور PH شامپو بچه قلیایی نیست به این علت که چربی‌سازی در پوست سر و ریشه مو کودکان اندک می‌باشد و به همین دلیل احتیاجی به شوینده‌ قوی نیست. از این‌ جهت استفاده کردن از شامپوی مخصوص بزرگسالان سبب شکنندگی و خشکی بیش از اندازه پوست و موی کودکان خواهد شد. علاوه بر این به علت حساسیت بالای پوست و موی کودکان در شامپوهای مخصوص کودک از ترکیباتی مانند سولفات، پارابن، آمید، گلوتن، رنگ، الکل و مواردی شبیه این به کار برده نمی‌شود.

رنگ‌هایی که به شامپو افزوده می‌گردد، امکان دارد برای کودک حساسیت به وجود بیاورد. پارابن  قادر است سبب بروز حملات آسم شود. انواع الکل از قبیل اتانول یا ایزوپروپیل الکل در شامپو نیز می‌تواند سبب خشک شدن پوست شود. شامپوهای بچه اغلب حاوی سدیم تریدکست سولفات سدیم هستند، که به عنوان یک عامل پاک کننده ضدحساسیت شهرت دارند.

در ترکیبات شامپوی بچه، مواد تحریک‌کننده کمتر و سورفاکتانت‌های ملایم‌تری بهره برده می‌شوند. همین‌طور این شامپوها فاقد اسانس‌های مصنوعی هستند. در بعضی از شامپوهای بزرگسالان، ماده‌ای به اسم کواترنیم وجود دارد که قادر است سبب تحریک پوست شود.

مقایسه انواع شامپو بچه

یک شامپو بچه خوب باید دارای خصوصیت‌هایی مانند ضدحساسیت، ضداگزما و ضدسوزش چشم باشد و علاوه‌‌ بر شستشو و پاک‌سازی، از پوست و موی کودکان نیز مراقبت کند. امروزه انواع شامپوها از برندهای گوناگونی در بازار وجود دارند که در ادامه می‌خواهیم به مقایسه انواع شامپو بچه بپردازیم.

شامپو بچه فیروز

برند فیروز بیش از چهل سال سابقه در ساخت محصولات بهداشتی کودکان دارد. شامپو بچه فیروز حاوی پروتئین می‌باشد که سبب حفظ رطوبت، نرمی، طراوت و درخشان شدن مو و پوست کودک خواهد شد. خاصیت شامپو بچه این می‌باشد که علاوه ‌بر ترمیم موها به‌ سادگی از روی پوست پاک شده و باعث به وجود آمدن حساسیت نمی‌شود.

این شامپو برای پوست‌های خشک و حساس مناسب می‌باشد و از وز شدن موها پیشگیری می‌کند و گره‌ها و پیچ‌خوردگی‌ها موی کودکان را به سادگی باز می‌کند. همین‌طور دارای رایحه‌ ملایمی می‌باشد که تا ساعت‌ها باقی می‌ماند. از خصوصیت‌های خوب شامپو بچه فیروز عدم استفاده کردن از الکل و مواد صابونی است که در نتیجه باعث سوزش چشمان فرزند شما نمی‌شود.

علاوه‌بر کودکان، شامپو بچه فیروز برای بزرگسالان که دارای موهای نازک، زبر و خشکی هستند، نیز بسیار مناسب است. با این وجود امکان دارد شامپو بچه فیروز برای موهای چرب چندان مناسب و تاثیرگذار نباشد.

شامپو بچه جانسون

شامپو بچه جانسون دارای ترکیبات مناسب برای نوزادان و کودکان می‌باشد. در ترکیبات این محصول از هیچ‌‌گونه مواد صابونی و پارابن به کار برده نشده است. این شامپو ضدحساسیت بوده و مانع از سوزش و بروز آسیب به چشم کودک خواهد شد. استفاده کردن از این شامپو موهای کودکان را براق و خوشبو خواهد کرد.

شامپو بچه گلرنگ

شامپو بچه گلرنگ دارای فرمولاسیون مناسب با پوست مو و سر کودک بوده، ایجاد حساسیت نخواهد کرد و مانع از سوزش چشم‌های فرزند دلبند شما می‌‌شود. این شامپو دارای ویتامین E و B است و سبب افزایش استحکام و پیشگیری از شکنندگی مو شده و به رشد و درخشندگی موها کمک می‌کند.

همین‌طور پروتئین هیدرولیزشده شیر موجود در آن سبب التیام بخشیدن به پوست سر کودک می‌شود. شامپو بچه گلرنگ دارای بسته‌‌بندی زیبا با به کارگیری طرح و رنگ‌های شاد و کودکانه می‌باشد.

شامپو بچه اکتیو

شامپو بچه اکتیو با پوست کودکان سازگاری کامل دارد و به پاک‌سازی مو و پوست کودک بسیاری کمک می‌کند. پلیمر نرم‌کننده‌ موجود در فرمولاسیون این شامپو باعث نرمی موهای کودکان، عدم خشکی و حفظ رطوبت آن‌ها بعد از شستشو می‌شود.

شامپو بچه سی گل

شامپو بچه سی گل حاوی عصاره‌های گیاهی همانند گل رز، بلوبری و گل همیشه بهار خواهد شد که به آن خواصی مانند ضدالتهاب، ضدقارچ، ضدحساسیت و تقویت‌کننده مو خواهد داد. این شامپو فاقد سولفات بوده و برای شستشوی سر، صورت و بدن نوزاد بسیار مناسب است. شامپو بچه سی گل فاقد تحریک‌کننده چشم و اسانس است. بسته‌بندی این شامپو به صورت پمپی طراحی شده است تا مادر نوزاد به سادگی و فقط با یک دست‌ خود بتواند با فشار پمپ، از آن بهره ببرند.

شامپو بچه اوه

شامپو بچه اوه دارای مواد پاک‌کننده ملایم و سازگار با پوست و موی کودک بوده و درخشش، نرمی و طراوت به موهای کودک خواهد داد. این شامپو حاوی عصاره‌ی گیاه بابونه بوده که سبب تقویت ریشه موها خواهد شد. موی سر کودکان به علت نازکی و نرمی بیشتر از بزرگسالان مستعد پیچ‌خوردگی است؛ ولی ترکیبات نرم‌کننده در این نوع شامپو مانع از گره خوردن موها و شانه‌پذیری بهتر آن‌ها خواهد شد. شامپو بچه اوه با طرح‌های جذاب و شاد و رایحه دلپذیر به بازار منتشر شده است.

شامپو بچه ایروکس

در شامپو بچه ایروکس از موادی همانند عصاره بابونه، ویتامین E، دپانتول، آلانتوئین و روغن جوجوبا بهره برده شده است که به لطافت، نرمی و شادابی پوست و موی کودکان یاری می‌کند. ضمن این که دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و سبب سوزش چشم و به وجود آمدن گره در موها نمی‌شود.

وجود سورفاکتانت در ترکیبات شامپو بچه ایروکس آن را به محصولی ملایم و ایمن مبدل کرده است. همین‌طور این شامپو بچه برای موهای خشک و حساس مناسب می‌باشد و گره‌ خوردن و وز شدن موها پیشگیری می‌کند. این شامپو بچه برای بزرگسالان با موهای حساس و آسیب‌دیده بسیار مناسب است.

شامپو بچه هیدرودرم

شامپو بچه هیدرودرم دارای ترکیباتی مانند کاندولا، وجود شیر هیدرولیز و عصاره‌ بابونه می‌باشد که به لطافت و تقویت پوست و موی کودک‌ بسیار کمک می‌کنند. این شامپو سبب به وجود آمدن حساسیت پوستی و سوزش چشم نمی‌شود. شامپو بچه هیدرودرم فاقد رایحه و مواد نگهدارنده، اسانس، روغن‌های مضر و الکل می‌باشد.

شامپو بچه لطیفه

این شامپو به علت دارا بودن سورفکتانت ملایم و PH خنثی برای پوست حساس نوزاد و کودک بسار مناسب است. شامپو بچه لطیفه علاوه‌بر پاک‌کنندگی مناسب، مانع از التهاب، خشکی پوست و سوزش چشم خواهد شد.

شامپو بچه ناتل

شامپو بچه ناتل حاوی دی‌پانتنول می‌باشد که به حفظ رطوبت پوست سر کمک کرده و از به وجود آمدن خارش و خشکی آن پیشگیری می‌کند. این شامپو برای شستشوی موهای لطیف کودک مناسب بوده و دارای رایحه‌ای ملایم و مطبوع است. همین‌طور برای پیشگیری از وز شدن موها و سهولت در شانه‌پذیری پس از حمام قادر هستید از این شامپو استفاده کنید.

شامپو بچه مای

شامپو بچه مای بسیار ملایم بوده، از سوزش چشم کودک پیشگیری می‌کند و دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی و حالت‌دهندگی زیادی است. این شامپو فاقد مواد شیمیایی مضر برای پوست و مو  است و از گره‌خوردن موهای کودک بعد از استحمام پیشگیری می‌کند.

شامپو بچه خارجی

علاوه‌بر شامپوهای بچه‌ ایرانی، محصولات خارجی نیز در بازار موجود هستند. البته اغلب قیمت شامپو بچه خارجی به مراتب گران‌تر از شامپوهای ایرانی می‌باشد. در لیست زیر به بررسی بعضی از شامپوهای خارجی خواهیم پرداخت.

شامپو بچه کیووی

برند کیووی (QV) یکی از مشهورترین تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی می‌باشد که برای کمک به تقویت موهای کودکان، پیشگیریی از بروز خشکی و دیگر عوارض محصولاتی را به صورت اختصاصی برای آن‌ها تولید کرده است. از شامپو بچه کیووی می‌توان هم برای شستشوی موهای کودک و هم برای تمیزکردن بدنش بهره برد، بدون این که سبب سوزش چشمان کودک شود.

شامپو بچه نیوا

شامپو بچه نیوا جهت محافظت از مو و پوست سر و بدن حساس کودک ساخته شده و از خشک شدن آن پیشگیری می‌کند. این شامپو به سادگی شسته می‌شود، به همین علت نرمی مو و پوست شده و چشم کودک را نمی‌سوزاند. همین طور شامپو بچه نیوا خطر ابتلا به حساسیت را کاهش خواهد داد.

آیا شامپو بچه برای جوش صورت خوب است؟

شامپوی کودک اغلب دارای مواد شیمیایی و ضدعفونی‌کننده کم‌تری می‌باشد. به این معنا که فاقد موادی است که قادر است سبب خارش و خشک شدن پوست شود. این موضوع این توانایی را دارد که برای انواع پوستی که خشک یا مستعد ابتلا به اگزما و جوش هستند بسیار مناسب باشد.

سوالات رایج

آیا شامپو بچه برای موهای خشک مفید می‌باشد؟

شامپو بچه، قدرت پاک‌کنندگی کمیی دارد و برای بزرگسالان با موی سالم و نرمال مناسب نمی‌باشد، ولی برای بزرگسالان با موهای خشک و پوست سر آسیب دیده ایده‌آل می‌باشد. در صورتی که موی خشک و آسیب دیده‌ای دارید، این توانایی را دارید از شامپو بچه نیز به عنوان شوینده ملایم برای موی رنگ شده بهره ببرید.

آیا شامپو بچه فیروز برای موهای چرب مفید می‌باشد؟

شامپو بچه‌ فیروز برای استفاده کردن روزانه‌ی بزرگسالانی که موهای آن‌ها زبر و خشک شده و لطافت خود را از دست داده‌ است، بسیار مناسب است، ولی برای موی نرمال و چرب که آسیب دیده هم نباشد بایست از شامپوهای معمولی بهره برد.

آیا شامپو بچه برای موهای کراتینه شده نیز مفید می‌باشد؟

شامپوهای بچه برای کراتینه مو بسیار مناسب می‌باشند به این دلیل که عموما بدون سولفات هستند، اگر دقت کرده باشید شامپوهای سولفات فیری یا بدون سولفات کم‌تر کف می‌کنند، که این مسئله خود نشانه‌ای است از نبود سولفات در درون این شامپوها. با این وجود اگر از شامپو بچه برای موهای کراتینه شده استفاده شود هیچ گونه محدودیتی در تعداد دفعات استفاده کردن از آن وجود نخواهد داشت، در اصل شما قادر هستید هر روز هفته به حمام بروید و موهای خود را با آن شستشو دهید و هیچ‌‌گونه تاثیر منفی‌ای نیز بر روی کراتینه موی شما نمی‌گذارد.

آیا شامپو بچه برای بزرگسالان مناسب خواهد بود؟

از آن جا که مواد به کار رفته در شامپو بچه بسیار ملایم‌تر از شامپوهای دیگر هستند، اثربخشی کم‌تری در بزرگسالان دارد؛ در نتیجه ممکن است با استفاده کردن از شامپو بچه، موهای شما تمیز نشود و یا مجبور شوید چندین بار سر خود را شستشو دهید تا نتیجه‌ی مطلوب را کسب کنید. شاید هم نیاز باشد شامپو را چند دقیقه زیادتر روی سر قرار دهید. با این وجود علاوه بر کودکان، بزرگسالانی که دارای موهای نازک، زبر و خشک هستند، نیز این توانایی را دارند که از شامپو بچه برای شستن موهای خود استفاده کنند.

آیا شامپو بچه برای شستشوی صورت خوب است؟

یکی از مواد پاک کننده مفید برای شست و شوی صورت شامپو بچه است، به این علت که شامپو بچه بی‌اندازه ملایم بوده و از مواد تحریک‌کننده پوست در ساخت آن استفاده نشده است و می‌توان از آن به جای ژل شستشو یا صابون برای شستشوی روزانه صورت بهره برد. حتی شستن پوست صورت کودک با شامپو بچه برای بزرگسالان خطری به وجود نمی‌آورد. همین طور از شامپوی بچه برای تمیز کردن آرایش صورت نیز به کار برده می‌شود.


ارسال نظر درباره این موضوع


  • تست (شنبه, 17 دی 1401 ساعت 12:32:56)
    متن تست

مطالب مرتبط

آخرین مطالب