اصول چیدمان مبل‌های راحتی | بهترین چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبل‌های راحتی

اصول چیدمان مبل‌های راحتی

امروزه تقریبا در هر منزلی می‌توانید مبل‌های راحتی را مشاهده کنید. دیگر خبری از پشتی‌های خانه‌های قدیمی مادربزرگ‌ها نیست. با فراگیر شدن مبلمان‌های راحتی و کلاسیک، این المان کاربردی به عنصری برای زیبایی دکوراسیون منزل نیز مبدل شده است. خرید یک مبلمان زیبا بی‌اندازه مهم می‌باشد ولی از آن مهم‌تر چیدمان مبل راحتی است که اگر به طرز نادرست چیده شود، نه تنها به زیبایی منزل شما کمک نخواهد کرد بلکه آن را زشت و نامنظم نشان خواهد داد. هر لوازمی که به منزل شما افروده خواهد شد، باید بر طبق اصول طراحی دکوراسیون سر جای مناسب خود قرار بگیرد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با اصول چیدمان مبل راحتی بیشتر آشنا شوید و اطلاعات کسب کنید.

بهترین چیدمان مبل راحتی

مبلمان قلب اتاق نشیمن شما می‌باشد. گاهی اوقات یک چیدمان مناسب مبلمان قادر است منزل شما را زیباتر، بزرگتر و یا حتی خوش ساخت‌تر نمایش دهد. به خاطر داشته باشید که در وهله اول بایست مبلمان را با دقت به سایز اتاق نشیمن خود انتخاب کنید. یک مبلمان بزرگ در مکانی کوچک نه تنها دست و پاگیر می‌باشد، بلکه ظاهر زشتی به منزل شما خواهد داد.

تلاش کنید در مرحله اول نقطه کانونی اتاق نشیمن را مشخص کنید. اگر علاقه دارید، تلویزیون شما نقطه کانونی باشد، کوشش کنید آن را مکانی قرار دهید که بیشتری محیط را به شما بدهد. مبلمان‌هایی با تعداد کم مناسب‌تر است کنار هم و روبه روی نقطه کانونی خانه شما باشد. فاصل بین مبلمان شما نیز بسیار اصلی است. در چیدمان مبل راحتی باید در خاطر داشته باشید که مبلمان شما نباید خیلی دور و یا خیلی نزدیک به بکدیگر باشد. اگر تعداد مبلمان شما کم است، از یاد نبرید که نزدیک بودن آن‌ها به هم صمیمیت بیشتری را به شما منتقل خواهد کرد. تلاش کنید تا حد امکان از چیدن مبلمان به صورت ردیفی در کنار دیوار به شدت پرهیز کنید.

مبلمان خود را با توجه به شکل دیگر دکوراسیون خانه خود تنظیم کنید. اگر قرار است فضای منزل شما رسمی باشد، بنابراین حتما باید مبلمان به حالت متقارن چیده شود. در غیر این صورت چیدمان نامتقارن نیز گزینه بسیار خوب و زیبایی است. بد نیست شکل گرد و نیم دایره را نیز برای مبلمان خانه خود امتحان کنید. البته در فضاهای کوچک مناسب است حداقل یکی از مبل‌ها به دیوار تکیه داده شود و از شکل متقارن تبعیت کنید تا میزان کمتری فضا گرفته شود. از یاد نبرید که میزهای عسلی را نباید به مبلمان بچسبانید. باید فضای لازم برای قرار دادن پای مهمانان بر روی مبلمان و میز عسلی موجود باشد.

چیدمان مبل نه نفره راحتی

امکان دارد به سبب وجود داشتن فضای بسیار زیاد در خانه و یا به هر علت دیگری مبلمان نه نفره خریداری کرده‌اید. ولی آیا تا به حال اندیشیده‌اید که نحوه چیدمان مبل نه نفره به چه حالتی است؟ بیشتر اوقات شایع‌ترین مدل چیدمان مبل نه نفره به حالت ال می‌باشد. مبلمان‌هایی که این توانایی را داشته باشند که به صورت ال چیده شوند معمولا شکلی هندسی دارند و به سادگی در کنار هم چفت خواهند شد. امکان دارد مبل نه نفره شما به همراه چند پاف عرضه شود. بهره‌گیری از این پاف‌ها نیز در جذابیت چیدمان مبلمان تاثیر بسیاری خواهد داشت. از یاد نبرید که نیاز نیست همه‌ی قسمت‌های مبل نه نفره را در یک بخش خانه چیده شوند.

اگر بنا به هر علتی فضای خالی بسیاری در منزل دارید، قادر هستید از مبلمان نه نفره در دو قسمت منزل بهره ببرید. علاوه بر این، این توانایی را دارید که خلاقیت به خرج دهید و از کاناپه‌ها، مبل‌های تکی و انواع شزلون‌ها یا لاوست را برای مدرن کردن مبلمان خود به کار ببرید. اگر فضای راحت‌تری برای چیدمان مبل نه نفره نیاز دارید می‌توانید مبلمان خود را به حالت قرینه نیز بچینید. قادر هستید از اشکال مربع یا مستطیل برای چیدمان مبل راحتی بهره ببرید.

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون نیز بحث بسیار جذابی در چیدمان مبل راحتی است. تلوزیون معمولا در مرکز هر خانه‌ ایرانی قرار دارد و حتی در مهمانی‌ها هم میل به استفاده از تلويزيون در ایرانی‌های بسیار زیاد است. تلاش کنید از مبلمان ال شکل برای جلوی تلویزیون بهره ببرید. این مبلمان به سبب شکل ویژه خود اشخاص بیشتری را به صورت همزمان در خود جای داده و تصویر بهتری را از تلوزیون برای بینندگان آن ایجاد می‌کند.

از یاد نبرید که که مبلمان جلوی تلوزیون باید تا حد ممکن راحت باشد. این مبلمان نه تنها برای تماشای تلوزیون بلکه اکثرا برای گپ و گفتگو و حتی استراحت نیز به کار برده می‌شود. مبلمان جلوی تلویزیون معمولا چند نفره هستند تا راحتی بیشتری را به اشخاص القا کنند. علاوه بر این بر راحتی و صمیمیت فضا نیز اضافه می‌شود. پیشنهاد ما این می‌باشد که تلاش کنید از انواع رسمی مبلمان برای مقابل تلوزیون استفاده نکنید.

چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم

منازل ایرانی یکی از معدود منزل‌هایی می‌باشد که علاقه بسیاری به ترکیب مبل استیل و راحتی در کنار هم وجود دارد. در نتیجه بد نیست نگاهی هم به چیدمان مبل راحتی و استیل داشته باشیم. اغلب ترکیب مبل استیل و راحتی برای قسمتی است که شما دو نشیمن جدا از هم داشته باشید یا نشیمن شما به قدری بزرگ باشد که قادر باشیدد دو فضای جدا از یکدیگر به وجود بیاورید. قسمتی از محیط که خودمانی و روزمره است این توانایی را دارد که با مبل راحتی مزین شود. قسمت اصلی و رسمی نشیمن نیز می‌تواند از مبل‌های استیل بهره برده شود. در زمان انتخاب مبل استیل به رنگ دکوراسیون خود نیز دقت کنید. تلاش کنید از تناژ رنگی متفاوت در تزیینات به کار برده شود تا منزل رنگ و بویی شیک‌تری به خود بگیرد.

کوشش کنید از رنگ‌هایی که با یکدیگر هم‌خوانی دارند را، استفاده کنید. سعی کنید تا حد ممکن میزان مبل راحتی و استیل فضای خالی به وجود بیاورید و این فضا را یا خالی گذاشته و یا با لوازم تزیینی بپوشانید. تلاش کنید فاصله میان مبل‌ها نیز زیاد نباشد. بد نیست برای مبل راحتی از شکل ال یا شکل‌های نامتقارن و برای مبل استیل از شکل‌های متفارن بهره ببرید.

کلام آخر در چیدمان مبل راحتی

همیشه قادر هستید با صرف هزینه اندک مبلمان خود را تغییر دهید و حتی ظاهر آن را عوض کنید. برای زیباتر و شیک شدن دکوراسیون منزل خود این توانایی را دارید که با چیدمان مبل راحتی به روشی درست رنگ و بویی تازه به خانه خود بدهید. از یاد نبرید که گاهی اوقات تغییرات کوچکی در ظاهر مبل شما این توانایی را دارد که از خریدن یک مبل تازه نیز عالی‌تر عمل کند.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب