طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک فرانسوی

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک فرانسوی

فرهنگ، نژاد و سبک زندگی هر سرزمین نشان دهنده علایق و رفتار مردم آن کشور می‌باشد که بر پایه آن زندگی روزمره خود را سپری می‌کنند و به واسطه همین پارامترها است که کشورها از هر لحاظی با یکدیگر متفاوت می‌باشند و با بعضی خصوصیت‌ها از یکدیگر متمایز خواهند شد.

بیشترین سبک مورد به کارگیری در دکوراسیون، سبک‌های اروپایی است که طرفداران بسیاری دارد و کشورهایی همانند: فرانسه، آلمان، بریتانیا در این دوران تلاش کرده‌اند که سبک‌های خود را جدا از سایر سبک‌ها کنند و ویژه خود را به جهانیان معرفی کنند.

حدودا برای هر یک از ما، فرانسه حسی عاشقانه، ظریف، منحصر به فرد و محیطی لوکس و تجملاتی را تداعی خواهد کرد.

سبک فرانسوی بدون عظمت و شکوه قلعه‌ها، زندگی گذشتگان، زیبایی‌های جذاب و قهرمانان شجاع و اصیلش هیچ ماهیت و حس آرامش بخشی تداعی نخواهد کرد.

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک فرانسوی یک فضای پر زرق و برق و پیچیده موجود است.

ویژگی‌های سبک فرانسوی

ظرافت و زیبایی از ویژگی‌های ویژه فرانسوی‌ها می‌باشد.

این سبک در ایران نیز بسیار پرطرفدار است و در روزگار قدیم نیز به شدت مورد توجه شاهان قاجار قرار گرفته بوده است.

سبک فرانسوی نه فقط توانست قلب ساکنین فرانسه را فتح کند، بلکه در قسمت‌های دیگر جهان نیز محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است.

در این مقاله به بارزترین روش‌های به وجود آوردن این سبک زیبا و پر طرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه خواهیم پرداخت.

خصوصیت‌های اساسی سبک فرانسوی

در این سبک تعداد بسیاری پارچه همانند پارچه مخملی و پارچه ابریشمی گل برجسته در ترکیب با شیفون و ارگانزا موجود است.

یکی دیگر از خصوصیت‌های این سبک انواع گچبری، حاشیه زینتی و گل و بوته می‌باشد. قسمت‌های جدا نشدنی سبک فرانسوی در طراحی داخلی آینه‌ها و نقاشی‌ها، قاب‌های تزئین شده با طلا، نقره و یا برنز است.

علاوه بر این‌ها، چینی و کریستال اغلب به عنوان وسایل جانبی در این سبک مورد بهره‌گیری قرار خواهند گرفت.

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک فرانسوی از وسایل روشنایی متنوعی همانند آویزهای ساخته شده با شمعدان، لامپ‌های کف با سایه‌های اصلی پارچه‌ها و آویزهای کریستال بسیار استقبال می‌شود.

در این سبک وجود سقف‌های بلند و یک پنجره بزرگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

از دیگر مشخصه‌های دکوراسیون داخلی آشپزخانه سبک فرانسوی بهره‌گیری فراوان از چوب می‌باشد.

 چوب یکی از مهم‌ترین مصالح به کار رفته در دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی می‌باشد.

طرح رنگی به سبک فرانسوی

قانون اصلی در زمان انتخاب رنگ به منظور طراحی یک فضا به سبک فرانسوی محدودیت رنگ می‌باشند.

در سبک فرانسوی، اولویت رنگ‌های پاستلی هستند و در جاهای معمول نیز از سفید عاجی به کار برده می‌شود.

(رنگ‌‌های پاستلی رنگ‌های روشن و ملایمی هستند که به رنگ‌های خنثی بسیار نزدیک هستند، این رنگ‌ها بسیار ظریف، جذاب، لطیف و شیرین هستند).

در این سبک رنگ یاسی، سبز زمردی، سبز، خاکستری، آبی، آبی روشن و نقره‌ای بی‌گمان  مناسب هستند. زمان انتخاب سایه‌ها بایست به یاد داشته باشید که سبک فرانسوی سبکی است که بیش از همه به ظرافت دقت می‌شود و به هیچ وجه سبکی مبتذل و عوام پسند نیست.

پنجره‌ها و لوستر در دکوراسیون فرانسوی

پنجره‌های موجود باید تا حد ممکن باز باشند تا محیط از نور فراوانی برخوردار شود، با این وجود آن‌ها باید به زیباترین شکل که امکان دارد تزئین شوند.

وجود پرده‌های زیبا سبب به وجود آمدن جذابیت خاصی در فضا خواهد شد، ولی طراحی پرده‌ها باید به نحوی باشد که بتوان به سادگی آن‌ها را باز کرد و نور درخشان خورشید را به درون اتاق دعوت کرد.

منابع روشنایی بایست به اندازه‌ای باشند که شب هنگام هم مثل یک روز آفتابی، نور کافی را در اختیار شما قرار دهد.

دکور اصلی آشپزخانه شما می‌تواند یک لوستر زیبا و بزرگ کریستالی باشد که نورهای رنگین کمانی آن در همه‌ی محیط بازتاب می‌کند.

اکسسوری در سبک فرانسوی

برای تزئین کردن فضا قادر هستید از مجسمه‌های شیشه‌ای و چینی، جعبه‌های کوچک فلزی و حکاکی شده جواهر، پرده‌های کهنه، پارچه‌های دستبافت توری برای قرار دادن بر روی میزها و کمدها بهره ببرید و سپس گلدان‌های کوچک با گل‌های زیبا و خوشبو را بر روی این میزها قرار دهید و از آن لذت ببرید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک فرانسوی

برای طراحی آشپزخانه با معماری و سبک فرانسوی این توانایی را دارید که از خطوط صاف و عناصر طلا کاری شده بهره ببرید که قسمت زیادی از آن دارای قطعات مصنوعی است و در کنار شیشه و درب‌های حک شده قادر هستید آشپزخانه را طراحی کنید.

در مورد حوله‌ها، پارچه، سفره و پرده‌هایی که در آشپزخانه وجود دارند باید از الیاف طبیعی استفاده کرد و همین‌طور چوب، کاشی، سنگ و یا مواد ساختگی نیز بایست در عالی‌ترین کیفیت خود باشند تا بیشتر بتوان سبک اصیل فرانسوی را پیاده سازی و نمایش داد.

برای به کارگیری میز نهارخوری یک میز گرد با پایه‌های طراحی شده و صندلی‌های طراحی شده با سبک فرانسوی یکی از عالی‌ترین انتخاب‌ها هستند که برای انتخاب پارچه صندلی میز نهارخوری قادر هستید از پارچه‌های بسیار شیک کتان، مخمل با گل‌های برجسته بهره برد. طراحی کردن دکوراسیون آشپزخانه به سبک فرانسوی با مصنوعات چوبی و ظرف‌های چینی به جذابیت این سبک یاری بسیاری خواهد کرد.

در آخر برای پیاده سازی کردن سبک دکوراسیون و مدل فرانسوی و یا حتی معماری به سبک فرانسوی مناسب‌تر است از یک معمار و طراح حرفه‌ای و کار کشته در این زمینه کمک گرفته شود که به بهترین شکل که امکان دارد این سبک را برای شما پیاده‌سازی و طراحی کنند.

ادامه دیزاین آشپزخانه به سبک فرانسوی

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک فرانسوی در هر آپارتمانی امکان پذیر خواهد شد، در این قسمت لوازم بایست از خطوط صاف تشکیل شده و با عناصر طلا کاری شده باشند.

قسمتی اصلی این سبک از آشپزخانه قطعات مصنوعی آن می‌باشد، که با شیشه‌های گوناگون و درب‌های حک شده ادغام شده‌اند.

همه‌ی پارچه‌ها بایست به صورت منحصر به فردی طبیعی باشند.

این امر در مورد حوله‌ها، سفره‌ها و پرده‌ها نیز صادق می‌باشد. به عنوان مواد تکمیل کننده، شما بایست از چوب، کاشی، سنگ و یا مواد ساختگی با کیفیت بالا بهره ببرید.

فضای ناهار خوری آشپزخانه را قادر هستید با یک میز گرد سنتی که با پایه‌های جالب و بخصوصی طراحی شده و همین طور صندلی‌های این سبک تزئین کرد؛ برای تزئینات داخلی بایست از پارچه‌های گران قیمتی همانند مخمل، کتان و یا ابریشم گل برجسته به کار برد.

مانند هر جای دیگری تابلوهایی از سنگ طبیعی، چوب و یا آجر قدیمی برای این مکان کاملا مناسب می‌باشد .

ظروف چینی که در قفسه‌های آشپزخانه قرار خواهند گرفت، یک ایده عالی و نهایی برای به اتمام رساندن مجموعه آشپزخانه خواهند بود.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب