اساس برای چیدمان پذیرایی

وسایل مناسب برای دکوراسیون داخلی پذیرایی

وسایل مناسب برای دکوراسیون داخلی پذیرایی

لیست لوازم اساسی اتاق پذیرایی یا نشیمن یکی از مواردی می‌باشد که احتمالا در زمان خانه تکانی، نقل مکان به منزل دیگر و یا زمان خرید جهیزیه مورد پرسش واقع می‌شود و از خودتان بپرسید چه لوازمی برای یک اتاق پذیرایی لازم و ضروری می‌باشند؟ اگر در جستجوی جواب این پرسش هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

برای اینکه عالی‌ترین احساس را برای میهمانان خود به ارمغان بیاورید، می‌بایست اتاق پذیرایی خود را فوق‌العاده طراحی کنید. به همین منظور لازم است تا به صورت کامل این فضا را شناخته و عوامل تأثیرگذار بر اثرگذاری و زیبایی آن را بیابید، و بعد از این مرحله به دنبال به وجود آمدن تغییرات در تهیه لوازم مورد نیاز آن بروید و در آخر چینش و طراحی ( یا بازطراحی ) آن را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم به وسایل مناسب برای دکوراسیون داخلی پذیرایی بپردازیم.

همواره دو عامل اساسی در زیباتر دیده شدن یک محیط و پاسخ به سوال وسایل مناسب برای دکوراسیون داخلی پذیرایی چیست؟ بپردازیم.

  1. طراحی و چیدمان
  2. لوازم مورد بهره در آن مکان

مبل

اصلی‌ترین وسیله در لیست لوازم اتاق پذیرایی را می‌بایست مبلمان نامید. بزرگ‌ترین و حجیم‌ترین وسیله‌ها هستند که تأثیر مثبت بسیاری در اتاق به وجود می‌آورند.

با دقت به وجود انواع مبل مثل مبل‌های استیل، مبل‌های کلاسیک، مبل‌های راحتی ( که هر یک به دسته‌های متنوع بیشتری طبقه‌بندی می‌شوند ) در مرکز اتاق نشیمن، بی‌شک این مبل‌ها بر پایه رنگ، ساختار کلی اتاق پذیرایی و دکور آن و عواملی از این قبیل برگزیده می‌شوند. با این دیدگاه می‌بایست در انتخاب این لوازم مهم توجه لازم را به خرج داد تا زمان زیادی از این بابت آسوده خاطر باشید. مبل‌های تک نفره و دو نفره و همین طور صندلی‌های موجود جز دسته مبلمان اتاق پذیرایی به حساب می‌آیند. در کنار این لوازم میزهای بزرگ و کوچکی که در طرفین یا مقابل مبل‌ها قرار دارند نیز در این لیست جای دارند.

میز تلویزیون

میزهای تلویزیون که امروزه در طرح و نقش‌های گوناگون در اغلب منازل خودی نشان می‌دهند، از جمله مواردی می‌باشند که در درک کلی اتاق پذیرایی مجذوب کننده چشمان بیننده هستند. اگر چه در بیشتر از خانه‌ها میز تی وی یا میز تلویزیون از دور خارج شده است و نمایشگرها جای خود را بر روی دیوارها بدست آورده‌اند، ولی بهره‌گیری از میز تلویزیون به عنوان یکی از اساسی‌ترین موارد لیست لوازم اتاق پذیرایی محسوب می‌شود. انواع سبک‌ها و مدل‌های میز مدرن مثل مبلمان منزل با تأثیرگذاری از فضای کلی اتاق برگزیده می‌شوند و پیش از خرید میز تلویزیون می‌بایست به سبک کلی اتاق پذیرایی و منزل خود دقت کنید.

میزهای چای یا قهوه

کافی تیبل یا میز قهوه از جمله لوازم ویژه و کم نام و نشانی می‌باشد که از فرهنگ دکوراسیون اروپایی به کشور ما وارد شده است و آرام آرام در دل نمای کلی اتاق پذیرایی شیک ایرانی مقامی برای خود دست و پا کرده‌ است. این میزها که در گذشته ایرانیان نیز به یاد آورده می‌شوند همان میزهای کوچکی می‌باشنو که کنج هر خانه و یا قوری مادر یا مادر بزرگ همیشه در حال جوشیدن بود و چای تازه و لب سوز آن روبه راه بود. امروزه این میزهای کوچک و دکوری که برای نگه داری جعبه‌های چای و قهوه و همین طور فنجان‌های چینی زیبا به وجود آمده است جایگزین گذشته جذاب ما می‌باشد. لیست لوازم اتاق نشیمن با این میز تکمیل نمی‌شود، ولی حضورش در خانه قوت قلب اتاق پذیرایی خواهد شد.

قفسه کتاب یا کتابخانه

بیشتر انسان‌ها به دارا بودن یک کتابخانه جذاب و دیدنی علاقه بسیاری دارند، حتی اگر یک کتاب از آن قفسه را که با زحمت ساخته و پرداخته‌اند را مطالعه نکرده باشند. وجود کتابخانه در دکوراسیون‌های امروزی جدا از مبحث سرانه مطالعه به امری تزییناتی و وسیله‌ای دکوری مبدل شده است. بعضاً مشاهده می‌شود حتی خانه‌های که فضای بسیار کوچکی دارا می‌باشند یک قفسه کوچک کتاب در خانه نصب کرده‌اند تا از وجود این وسیله دکوری که در لیست لوازم اتاق پذیرایی وجود دارد بهره‌مند شوند. در کنار این قفسه کتاب، وجود یک مبل تکی و یا یک صندلی گهواره‌ای یا همان صندلی راک، قادر است تکمیل کننده فضای مطالعه منزل شما باشد.

پرده

پرده‌های منزل در زمان به حرکت درآمدن چین‌هایشان با وزش هر بادی، در حکم طره‌ها و یال‌های اسبی هستند که خود را در آغوش دشت رها کرده و خرامان به این سو آن سو می‌رود. زیبایی‌های منزل شما را پرده‌ها چندین برابر خواهند کرد. هر چند در موارد متعددی پرده‌ها پوشاننده نواقص و کسری‌های یک محیط هستند، ولی در اغلب موارد جزء زینت دهندگان اتاق‌ها هستند. همان طور که در لیست لوازم اتاق پذیرایی مبل‌ها نمادی از استخوان بندی اتاق به حساب می‌آیند، پرده‌ها نیز گیسوان پریشان در باد آن خواهند بود. پرده‌ها نیز دارای سبک و سیاق گوناگونی می‌باشند و هر یک برای منظوری طراحی شده‌اند و قابلیت‌های ویژه‌ای خود را دارا می‌باشند.

شلف دیواری

در گذشته و در منزل‌های قدیمی، هر خانه‌ای برای خود یک طاقچه زیبا داشت که بر روی آن وسایل تزیین یا خاطره انگیز را می‌گذاشتند. به نوعی قادر هستید بگویید طاقچه‌های دیروز میزهای خاطره امروز هستند. کم کم و با ورود سبک‌های طراحی دکوراسیون جدید و نو خانه‌ها دچار تحولات ویژه‌ای شدند، یکی از این تغییرات عظیم حذف طاقچه‌های خانه‌ها بود که به پذیرایی یا نشیمن ختم نمی‌شد و در اتاق‌ها نیز موجود بود. ولی پس از گذشت مدت زمانی، طراحان و صاحبان سبک پی بردند با برچیده شدن طاقچه‌ها خلأ نسبتاً معینی بر روی دیوارها به وجود آمده است، به همین سبب دوباره تلاش در احیا آن‌ها کردند و این بار با افزوده کردن شلف‌های دیواری تلاش در جبران خسارت به وجود آمده کردند. هرچند این دکوری‌های کوچک کارایی طاقچه‌های قدیمی را نداشتند ولی به خودی خود زیبایی را به دیوارها بازگردانند.

فرش

هنر دست و خلاقیت ذهن با هم درآمیخت تا نتیجه‌ای فوق‌العاده حاصل شود؛ فرش. این زیباترین لوازم موجود در هر خانه‌ای که حتی نوع ماشینی آن نیز به خانه درخششی غیر قابل دست یابی خواهد بخشید. با وجود همه‌ی لوازم و وسایل دکوری در اتاق‌ها به ویژه نشیمن، این فرش‌ها هستند که سبب بیشتر شدن اعتبار و وقار منزل می‌شوند و احترام را در پی خواهند داشت. فرش‌های دستی ایرانی که دنیای هنر و زیبایی می‌باشند در صدر لیست لوازم اتاق نشیمن می‌بایست قرار بگیرند تا میزان اهمیت وجودی آن‌ها برای هر کسی که چه به شکل حرفه‌ای و چه تازه کار، دکوراسیون‌ها را پیروی می‌کند آشکار گردد. فرش‌ها یا قالیچه‌های کوچک امروزی هر چند به سبک مدرن تغییر یافته‌اند، ولی هنوز هم از نیاکان خود اغوا کنندگی را به ارث برده‌اند و به همین سبب نیز استفاده از فرش ایرانی در دکوراسیون امروزی به وفور مشاهده می‌شود.

چشمه‌های نور

در مورد چشمه‌های نور دیدگاه‌های مختلف و متعددی به سبب قرار گرفتن در لیست لوازم اتاق نشیمن وجود دارد. عده‌ای این وسایل را غیر تزیینی می‌دانند و جایگاهی برای آنان قائل نمی‌باشند و عده‌ای دیگر آن‌ها را جز لوازم اتاق پذیرایی می‌دانند، ولی همه ما آگاه هستیم که آباژورها همان صورت که در اتاق خواب استفاده می‌شوند در اتاق نشیمن نیز با کاربردی دکوری مورد بهره‌گیری واقع می‌شوند، لوسترها نیز به عنوان پایه ثابت لوازم اتاق پذیرایی در بالاترین جایگاه قرار دارند. پس می‌توان ادعا کنید که چشمه‌های نور به صورت تفکیک شده در لیست لوازم اتاق نشیمن و برای نورپردازی آن قرار دارند، هرچند امکان دارد جز لوازم اساسی نباشند.

سخن آخر

این هم یک لیست کامل وسایل مناسب برای دکوراسیون داخلی پذیرایی که به صورت ریز بینانه و با رعایت خصوصیت‌های دکوری و دکوراسیونی تهیه و بیان شد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب